برداشت بیش از ۱۴ هزار تن کنجد در خوزستان

کد خبر: ۱۰۱۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 12 December 2021

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان از برداشت ۱۴هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کنجد در استان خبر داد.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برداشت دانه روغنی کنجد در خوزستان اظهار کرد: کشت دانه روغنی کنجد از اوایل تیرماه در خوزستان انجام می‌شود و امسال حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص داده شد.

وی افزود: برداشت این محصول از اواخر آبان ماه آغاز شد و در روزهای اخیر برداشت این محصول در استان به اتمام رسیده است.  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: امسال علی رغم مشکلاتی که در بحث تنش آبی و کمبود آب وجود داشت اما کشاورزان خوزستانی توانستند ۱۴هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کنجد از مزارع برداشت کنند.

نوروزی عنوان کرد: امسال میزان تولید دانه روغنی کنجد و همچنین سطح زیر کشت این محصول تفاوتی با سال گذشته ندارد و خوشبختانه شاهد عملکرد خوبی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم کشت دانه روغنی کنجد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، افزود: امسال کشت کنجد به عنوان جایگزین کشت شلتوک به کشاورزان پیشنهاد شد و از این رو می‌تواند الگویی مناسب برای کشت جایگزین باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشت کنجد و برداشت آن درآمد خوبی برای کشاورزان دارد و با توجه به مشکلاتی که در بحث تامین آب و خشکسالی در استان داریم، کشت این دانه روغنی می‌تواند مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار