چرایی گردشی بودن برخی از مدارس استان

مدیرکل آموزش وپرورش ایلام:با وجود اینکه گردشی بودن مدارس ممکن است برای برخی والدین شاغل و دانش آموزان مشکل باشد ولی به علت کمبود فضای آموزشی مجبور به این اقدام شده ایم.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 27 September 2015
علی بیرانوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در هر شهرستان 2 فضا و در مرکز استان نیز تعدادی از مدارس غیر استاندارد تخریب و عملیات نوسازی و یا مقاوم سازی آنها آغاز شده است.
وی ادامه داد: برای جبران کمبود فضای این مدارس تعدادی از فضاهای آموزشی اعم از ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی جاری دو نوبته و به صورت گردشی فعالیت خواهند داشت.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه گردشی بودن مدارس ممکن است برای برخی والدین شاغل و دانش آموزان مشکل باشد ولی به علت کمبود فضای آموزشی مجبور به این اقدام شده ایم.
اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام پیش تر اعلام کرده بود از مجموع 468 کلاس درس استان که به مقاوم سازی نیاز داشته تاکنون عملیات مقاوم سازی 236 کلاس درس انجام و مورد تعمیر قرار گرفته اند.
پیشرفت طرح ملی مقاوم سازی مدارس در این استان 50 درصد بوده که بر اساس پیش بینی اداره کل نوسازی مدارس قرار است تا پایان امسال به 58 درصد افزایش یابد.
همچنین در اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس استان بر اساس مطالعه این طرح در سال 84 در مجموع 620 کلاس درس تخریبی در استان شناسایی که به نوسازی نیاز داشتند که از این تعداد تاکنون عملیات 465 مورد انجام و تحویل آموزش و پرورش شده است.
با وجود پیشرفت 75 درصدی این طرح ولی اکنون 91 فضای آموزشی با 250 کلاس درس تخریبی در استان وجود دارد که به بازسازی فوری نیاز دارند که در سال تحصیلی جاری عملیات مقاوم سازی و یا نوسازی تعدادی از آنها آغاز شده است.
مهرماه امسال 100 هزار دانش آموز در یک هزار و 360 فضای آموزشی سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار