استاندار همدان:

تسهیلات بانکی به حوزه‌های تاثیرگذار بخش‌های اقتصادی هدایت شود

کد خبر: ۱۰۳۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 02 March 2022

به گزارش تابناک همدان، در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان، استاندار  با تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان و همکاری با هیئت خبرگان بانکی استان گفت: حمایت و هماهنگی سیستم بانکی تاثیرگذار است و بانک‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ کار مهم و ارزشمندی در پیش داریم گفت: تعهد ایجاد اشتغال در استان ۲۳۵۰۰ نفر است، همچنین نرخ رشد پیش بینی شده در کشور ۸ درصد و در استان ۷.۵ درصد است که باید بانک‌ها هم آمادگی لازم برای اجرایی شدن آن را داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان همدان با تاکید بر بررسی سریع، تصویب و عقد قرارداد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و بند ب تبصره ۱۶ و مانده تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از محل اقساط برگشتی تسهیلات روستایی و تسهیلات رونق تولید پرداخت شود.

استاندار همدان گفت: با توجه به ایام پایانی سال برای تسریع در پرداخت حقوق پرسنل دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان، اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در خصوص تامین نقدینگی پایان سال با ناظر پولی بانک مرکزی از هم‌اکنون هماهنگی لازم انجام گیرد.

استاندار همدان گفت: در حوزه منابع و مصارف تلاش شود حداقل نسبت به متوسط کشور، قریب به ۷۰ درصد اقدام شود و عمدتا تسهیلات به حوزه‌های تاثیرگذار بخش‌های اقتصادی مانند بخش صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن و گردشگری هدایت شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر تعیین تکلیف سریع واحد‌های تملیکی توسط بانک‌ها گفت: مراقبت شود طرح‌های در تملک بانک‌ها و یا در شرف اجراییه تولید و اشتغال لطمه نبیند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی نسبت به پرداخت تسهیلات در استان اقدامات جدی تری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار