80 درصد این مرگ و میرها قابل پیشگیری است!

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه معتقد است: با کنترل فاکتورهای خطر می‌توان تا 80 درصد از آمار مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی کاست.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 30 September 2015
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه معتقد است: با کنترل فاکتورهای خطر می‌توان تا 80 درصد از آمار مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی کاست.

دکتر حسین بیگلری به مناسبت روز جهانی "قلب" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری روز 29 سپتامبر مصادف با هفتم مهر به عنوان روز جهانی "قلب" اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت برای این روز «قلب سالم، اولویتی برای همه کس و همه جا» انتخاب شده است.

بیگلری بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین عامل مرگ و میر در جهان عنوان کرد و افزود: همین امر می‌‎تواند نشان دهنده لزوم توجه به سلامت قلب باشد.

وی اظهار کرد: سالیانه 17 میلیون و 300 هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از دست می‌دهند و انتظار می‌رود با توجه به روند رشد این بیماریها تا سال 2030 این رقم به بیش 23 میلیون نفر برسد.

بیگلری تصریح کرد: این در حالیست که با رعایت تنها چند فاکتور ساده مانند عدم مصرف دخانیات، داشتن رژیم غذایی سالم و تحرک کافی می‌توان تا 80 درصد از این آمار مرگ و میر کاست.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: روزجهانی قلب به این موضوع اختصاص داده شده که چقدر محیط زندگی و محیط کار و سرگرمی در افزایش خطر ریسک فاکتورهای بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است.

وی تصریح کرد: چنانچه رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم که در آن مصرف نمک، شکر و چربی به حداقل رسیده و مصرف میوه و سبزیجات در آن بالا باشد و از طرف دیگر تا حد زیادی تحرکات بدنی افزایش داده شده و از ساعت تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر کاسته شود و ورزشهایی مانند دوچرخه سواری و کوهپیمایی و پیاده روی تند در برنامه روزانه افراد قرار گیرد، تا حد زیادی از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در امان خواهیم بود.

بیگلری بیماری‌های قلبی و عروقی را اولین علت مرگ و میر در کشور نیز عنوان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر تنها در یک ریسک فاکتور بیماری‌های قلبی و عروقی که فشار خون است،  20 درصد افراد بالغ کشورمان مبتلا به این معضل هستند و قطعا این امر خطر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در جهت کاهش آمار مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی ضرورت دارد تا در جهت کنترل ریسک فاکتورهای خطر ابتلا به این بیماریها هرچه سریعتر اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار