افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات

عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور روز پنجشنبه با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی در محلات آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ 31 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: در آغازین روزهای سال جدید که مزین به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان مرکزی آغاز شد.
علیرضا سلیمی افزود: معنا و مفهوم این اقدام که توسط بخش خصوصی پشتیبانی می‌شود این است که امسال یک تحول بزرگ در حوزه تولید خواهیم داشت.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود برق در کشور این طرح می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف برق شهرستان‌های محلات و دلیجان با توجه به صنعتی بودن در مجموع حدود ۱۲۰ مگاوات است که این نیروگاه می‌تواند گام بلندی در جهت تامین نیاز برق این ۲ شهرستان باشد.
سلیمی افزود: این نیروگاه بیش از نیاز شهرستان را می تواند تولید کند و کمک بزرگی به استان مرکزی داشته باشد.
وی اظهار داشت: در واحدهای بزرگ استان از جمله شرکت آلومینیوم‌سازی حدود ۳۰۰ مگاوات مصرف برق داریم و این واحد یک سوم نیاز آلومینیوم را می تواند تولید کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است مرحله نخست این طرح با تولید ۲۵ مگاوات در هفته دولت امسال بهره‌برداری شود.
استاندار مرکزی هم گفت: عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در سال همزمان با یازدهم فروردین در این استان آغاز شد.
فرزاد مخلص الائمه افزود: طبق نگاه راهبردی انرژی های تجدیدپذیر راه نجات اقتصاد کشور در آینده میان مدت و بلند مدت است.
وی ادامه داد: ظرفیت ۱۰۰ هزار مگاوات برق خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات برق بادی به عنوان مهمترین سرمایه های کشور بوده و دولت سیزدهم تا پایان دولت ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات را در تجدید پذیر هدفگذاری کرده‌است.
استاندار مرکزی اظهارداشت: امید است با این اجرای این طرح که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اقتصاد کشور در اوج مصرف برق معطل مصرف بی رویه بدنه کشور نشود.
مخلص الائمه گفت: بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر کاهش آلودگی هوا نقش مهمی در شتاب‌بخشی به فرآیند تولید دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار