معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد:

ظرفیت‌خواهرخوانده‌های یزد برای توسعه روابط بین الملل در حوزه اقتصادی استفاده می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد با اشاره به حضور هیئت‌های مجاری و ارمنی در شهر یزد، گفت: ظرفیت‌خواهرخوانده‌های یزد برای توسعه روابط بین الملل در حوزه اقتصادی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 10 July 2023

امیر شاکری عصر امروز در نشست مشترک هیئت اعزامی یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با اعضای اتاق بازرگانی استان یزد، اظهار داشت: توسعه روابط بین الملل نقش بسیار مهمی در جذب سرمایه‌گذار و پیشرفت اقتصادی شهرها به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از فرصت‌های بسیار خوبی که در پیش روی شهرهایی همچون یزد قرار دارد، بحث پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند زمینه اجرایی شدن اقدامات را به وجود آورد و به این وسیله تعاملات اقتصادی، فرهنگی، علمی و در دیگر حوزه‌ها با شهرهای خواهرخوانده داشته باشیم.
شاکری به حضور دو هیئت از شهرداری‌های یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان در شهر میراث جهانی یزد اشاره کرد و افزود: این سفر با دعوت شهرداری یزد انجام شده و برنامه‌ریزی برای تداوم آن را داریم.
وی با بیان اینکه باید در حوزه‌های مختلف ارتباط و تعامل با شهرهای خواهرخوانده افزایش یابد، گفت: هیئتی که در یزد حضور دارند تجاری نیستند و در قالب شهرداری‌های دو شهر به یزد سفر کرده‌اند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری یزد ادامه داد: چون شهرداری‌ها به یزد سفر کرده‌اند تفاهم‌نامه‌ها باید از کانال شهرداری‌ها انجام شود که بتوان به صورت رسمی اجرایی شدن آن را پیگیری کنیم.
شاکری خاطرنشان کرد: در نشست‌ها و سفرهای بعدی در صورتی که هیئت‌های تجاری این دو شهر به یزد سفر کنند، تفاهم‌نامه‌های دیگری هم می‌توان میان مجموعه‌های اقتصادی به امضا رساند.
وی تصریح کرد: با این وجود تمامی مسائلی که از سوی اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی مطرح شده بررسی و در تفاهم‌نامه گنجانده می‌شود تا بتوانیم بیشترین بهره را از این تفاهم داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار