تولید572تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در شش ماهه سال جاری در زمینه قالیبافی تعداد 572 تخته فرش به متراژ یک هزار و 417 متر مربع توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 20 October 2015
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در شش ماهه سال جاری در زمینه قالیبافی تعداد 572 تخته فرش به متراژ یک هزار و 417 متر مربع توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد تولید شده است.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان قاسم یارمحمدی افزود: ارزش این فرش ها 12 میلیارد و 164 میلیون ریال است که توسط قالیبافان تحت حمایت این نهاد در سطح روستاها و شهرستانهای استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و 500 نفر مشترک طرح های قالیبافی با بهره مندی از سه هزار و 24 دستگاه دار قالی در سطح استان همدان فعال هستند.

یارمحمدی تصریح کرد: به علت پایین بودن هزینه های تولید در سالهای اخیر مشاغلی همچون تولید پوشاک ، منبت کاری ، صنایع چرم و سفال گسترش بیشتری در مناطق روستا نشین داشته است.

* 502 نفر از بانوان زیر پوشش کمیته امداد همدان از خدمات مشاوره بهرمند شدند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در شش ماهه سال جاری تعداد 502 نفر از بانوان دارای همسر از کار افتاده تحت حمایت این نهاد در قالب 81 جلسه از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی کارشناسان مشاوره کمیته امداد بهره مند شدند.

علیرضا ابراهیمی افزود: خدمات مشاوره در قالب کارگاههای مختلف آموزشی با موضوعاتی از قبیل مهارتهای فرزند پروری ، مهارتهای مقابله با اضطراب ، تشخیص و درمان ، مهارتهای ارتباط موثر و آسیب شناسی ماهواره برای زنان دارای همسر از کار افتاده ارائه شده است.

وی اضافه کرد: ارائه مشاوره و راهنمایی به خانواده های تحت حمایت یکی از راهبرد های اصلی در بحث توانمندسازی مددجویان است .

ابراهیمی با بیان اینکه در این برنامه ها نگاه ویژه و اصلی بر اساس آموزه های قرآنی و ترویج سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باید باشد گفت: به منظور برخورداری خانواده های تحت حمایت از شور و نشاط و قرار گرفتن آنان در مسیر تکامل روحی و معنوی از اصلی ترین فعالیت های کمیته امداد در بحث توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است.

46 هزار و 210 خانوار در قالب 92 هزار و 420 نفر به صورت مستمر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان قرار دارند.

سالانه بیش از 32 هزار و 500 نفر به صورت موردی از این نهاد در استان همدان خدمات دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار