نشست شهردار رشت با جمعی از بازاریان برگزار شد

کد خبر: ۱۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 21 October 2015
استان‌ها > گیلان - نشست شهردار رشت با جمعی از بازاریان شهر با حضور جعفر زاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و وارسته معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ، دكتر ثابت قدم شهردار رشت در نشست با بازاريان اظهار داشت : هدف از احداث پياده راه ، رونق اقتصادي بيشتر بازار و اشتغال زايي است و همواره اينگونه تغييرات تأثيرات مثبتي در اهداف توسعه شهري داشته است .

وي در خصوص لايروبي بازار تصريح كرد : اين عمليات توسط شهرداري منطقه دو  انجام مي شود كه متاسفانه بوي بد فاضلاب در بافت به مشام مي رسد . متولي اين عمليات آب و فاضلاب است اما ما ميخواهيم اين مشكل هر چه زودتر حل شود .شهردار رشت در ادامه افزود : در خصوص افزايش وسايل حمل و نقل عمومي در اين بافت نيز تمهيدات لازم انديشيده شده و مو قتاً ون هايي رايگان و سپس ماشين هاي برقي رايگان گذاشته مي شود .

دكتر ثابت قدم در خصوص افزايش ظرفيت پاركينگ زير كوچه و ... گفت : تعداد ظرفيت هاي پاركينگ موجود در سطح شهر بسيار اندك بوده و بايد براي اين امر ، تعداد بيشتري پاركينگ تأمين شود.

وي در مورد تغيير ساعت طرح ترافيك عنوان كرد : اگر مدت زمان اين طرح كم شود ، وسايل حمل و نقل شخصي و ماشين هاي مسافر كش به داخل بافت مي آيند لذا در اين خصوص تمهيدات ويژه اي انديشيده شده است .دكتر ثابت قدم خاطر نشان كرد : زيرساخت پاركينگ و تسطيح آن ، افزايش وسايل حمل و نقل عمومي داخل بافت مركزي ، تسريع در خريد ماشين هاي برقي و رايگان بودن آنها در مرحله اجراء و بعد از اجراي پروژه ، كاهش زمان محدوده طرح براي افزايش زمان تردد براي تخليه بار ، لايروبي محدوده و همچنين نورپردازي شهر در مسير شمال - جنوب و شرق - غرب به طول 27 كيلومتر بالغ بر 16 ميليارد تومان در دست اقدام است .

جعفر زاده نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست اظهار داشت : تمهيدات لازم درباره درخواست بازاريان براي ايجاد اين زيرساخت ها انجام شود .

وي افزود: همه ما موظفيم به شهردار در جهت اجراي اين پروژه به لحاظ توسعه شهر كمك كنيم و شهردار نيز موظف است به مردم كمك كند

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد : مسأله اين است كه اين كار در حال انجام است و با قولي كه شهردار براي رفع مشكل در اسرع وقت داده اند ، اميد است در اين شهر بازاريان به اجراي اين طرح كمك كنند . از شما سه نماينده انتخاب شوند كه به نمايندگي از كل بازار به شما و شهردار خبر دهند . وي در ادامه افزود : كاري واجب تر از تسريع در مشكلات شما وجود ندارد .

جمشيد پور معاون حمل و نقل و ترافيك نيز در اين نشست در ارتباط با پاركينگ ها گفت : در بلوار امام 150 پاركينگ حاشيه اي حذف مي شود و در ازاي آن 300 الي400 جاي پاركينگ ايجاد خواهد شد ، از جمله پاركينگ طبقاتي فروتن با ظرفيت 220 خودرو ، پاركينگ صفاري كه 2000 متر زمين بلا استفاده مجاور آن نيز با ديوار سازي به اين ظرفيت اضافه خواهد شد در حاجي آباد و 120 جاي پارك ديگر نيز در پاركينگ شريعتي انديشيده شده است .
همچنين يكي از بازاريان در اين جلسه به نمايندگي از ديگران عنوان كرد : اين طرح ، طرح خوبي است اگر اين طرح قرار است اجرا شود شما هم به ما احترام بگذاريد و همت لازم براي فراهم شدن بستر را انجام دهيد .
نظري سرپرست شهرداري منطقه دو رشت نيز در اين ديدار ياد آور شد : انجام هر آبادي يك خرابي دارد در دوره گذشته اجراي پروژه اعلم الهدي من شهردار منطقه يك بودم . در ابتدا خيلي ها موافق نبودند اما در حال حاضر بازاريان اعلم الهدي از پروژه پياده رو راضي هستند . در حال حاضر نيز كارها در شهرداري بر عهده يك نفر نيست و تقسيم شده است و دسته بندي كار صورت مي گيرد .

وطن خواه از بازاريان نيز در اين نشست خاطر نشان كرد : اميد است با همكاري و همراهي و با وقت گذاشتن بيشتر ، مشكلات نيز به دقت مورد بررسي قرار گيرد و علاوه بر ساماندهي اين امور مشكل فاضلاب بازار اصلاح شود .
وي افزود : اين جلسه جزو جلسات كم نظير است ، اين به معناي تأييد و تكذيب نيست . اين كه وقت گذاشته شد و همه حرف هايشان را زدند با تحصن كاري از پيش نمي رود .
وارسته معاون سياسي امنيتي فرماندار رشت نيز در اين نشست گفت : يك اشكالي كه به ما بر مي گردد اين است كه هنوز نتوانستيم جمع بندي واحدي در خصوص خواسته هايمان داشته باشيم بهتر است با اولويت بندي موارد درخواستي ، انجام شدن آنها را پيگيري نماييم .
در پايان مقرر شد كه در فاز اول افزايش وسايل حمل و نقل عمومي داخل بافت مركزي و ا فزايش تعداد پاركينگ هاي مجاور در محدوده طرح و در فاز هاي بعدي لايروبي فاضلاب بازار و همچنين نور پردازي محدوده طرح انجام شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار