مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:

عضویت بیش از ۳۷ هزار ایلامی در کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ هزار کتاب در اختیار اعضا قرار دارد گفت: ۳۷ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵ 12 June 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بیان داشت: بیش از ۳۷ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بیش از ۷۲۰ هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی در اختیار اعضا قرار دارد.
 
وی افزود: ۵۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی مشغول ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان هستند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: اهدای کتاب یک سنت حسنه و رفتار پسندیده و ارزشمند فرهنگی است و موجب تقویت دانش و رفتار فردی و اجتماعی در خوانندگان می‌شود.
 
وی افزود: خواندن کتاب تمرکز، حافظه و مهارت‌های ارتباطی را تقویت می‌کند و موجب کاهش استرس و فشار روانی می‌شود، که راستای تقویت و غنی‌سازی منابع کتابخانه عمومی، ۲۵۰ جلد کتاب توسط علیرضا ابدال‌بیگی خیر نیک‌اندیش به کتابخانه عمومی دره‌شهر اهدا شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، ادامه داد: خواندن روزانه کتاب، سلامت روح و روان را تقویت می‌کند و موجب لذت و سرگرمی در خواننده می‌شود.
 
حیدری با اشاره به تقویت مهارت‌های اجتماعی با استفاده از کتاب و مطالعه، خاطرنشان کرد: خواندن کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعیش تقویت شود و بتواند ارتباط خوب و تعاملی مناسب با سایر افراد برقرار کند.
 
وی با اشاره به ضرورت توسعه و تقویت فرهنگ اهدای کتاب در جامعه اظهار داشت: اهدای کتاب می‌تواند به فرهنگی عمومی و غالب تبدیل شود و با مشارکت عمومی در اجرای این طرح می توان شاهد پویایی و رونق آن در جامعه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، تصریح کرد: در اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان از اهدا و دریافت کتاب‌های مختلف استقبال می‌کنیم و کتاب‌های دریافتی بعد از بررسی و محتوایی و فنی توسط کارشناسان خبره در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار