حضور بالگرد در استان برای تسریع در مهار آتش‌سوزی عرصه‌های ملی ضروری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : حضور بالگرد در استان برای تسریع در مهار آتش‌سوزی عرصه‌های ملی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 14 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ خانمحمدیان بیان داشت : باتوجه به توپوگرافی کوهستانی و خشن استان ایلام، حضور به موقع نیروها جهت تسریع در مهار آتش‌سوزی بسیار ضروری است بنابراین استقرار دائمی بالگرد در استان جهت هلی‌برد نیرو و تجهیزات ضرورت دارد.

وی افزود : سازمان جهاد کشاورزی باید پیش از آغاز فصل برداشت محصولات بهاره، آموزشها و هشدارهای لازم را به کشاورزان جهت عدم آتش زدن پس‌چرای مزارع ارائه و آنان را این امر مکلف کنند.

خانحمدیان  با بیان اینکه عمده اصلی آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگلها از سرایت آتش پس‌چرای مزارع است، ادامه داد : کشاورزان پس از آتش زدن پس‌چرای مزارع، توان مهار و کنترل آن را ندارند و آتش به دیگر مزارع و اراضی ملی همجوار سرایت می کند.

وی یادآور شد : استقرار بالگرد در ایلام می تواند یک پایگاه منطقه ای برای مهار آتش سوزی در سایر استان های همجوار و غرب کشور نیز باشد.

خانمحمدیان مطرح کرد : وجود رسانه‌های جمعی بهترین و موثرترین ظرفیت برای آگاهی‌بخشی و هشدار به عموم مردم و به ویژه کشاورزان در خصوص جلوگیری از بروز پدیده آتش سوزی است./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار