مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت : مشکل کم آبی روستاهای چهل زرعی، ویله باباگیر، صداقت و میوانه از توابع بخش زرنه شهرستان ایوان رفع شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳ 15 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد محمدی بیان کرد: خط قدیمی انتقال آب به روستاهای بخش زرنه شهرستان ایوان در فواصل مختلف زمانی و در طول سال دچار آسیب دیدگی و شکستگی می‌شد.

وی افزود : به علت فرسودگی شدید خط انتقال مجتمع "ترن، چهل زرعی" امکان انتقال آب به روستاهای مذکور عملا غیر ممکن شده بود که خط انتقال جدید یه صورت اضطراری در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و مشکل کمبود آب این روستاها مرتفع شد.ا

محمدی ادامه داد : با توجه به اینکه ترمیم خط قدیمی انتقال آب، بسیار هزینه‌بر و غیر کارشناسی بود، خط جدید انتقال آب به طول ۱۰ کیلومتر در بخش زرنه طی ۲ سال گذشته در قالب طرح جهاد آبرسانی اجرا شد که به دلیل وجود معارض، تکمیل نشده بود.

وی خاطرنشان کرد :  اعتبار مورد نیاز اجرای این خط انتقال ۳۲۰ میلیارد ریال بوده که از محل طرح جهاد آبرسانی تامین شده است.

محمدی یادآور شد : با توجه به ضرورت نیاز تامین آب پنج روستای بخش زرنه شهرستان ایوان، ۴۵۰ متر لوله انشعاب از خط ۱۰ کیلومتری به صورت شبانه روزی به همت پرسنل آب و فاضلاب استان در مدت ۷۲ ساعت از منابع داخلی ایجاد و در مدار قرار گرفت و به صورت اضطراری آب این روستاها تامین شد.

وی تاکید کرد: با رایزنی‌های انجام شده از طریق استاندار ایلام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تکمیل این خط ۱۰ کیلومتری مجوز لازم برای حفاری اخذ و صادر شده و به پیمانکار مربوطه برای اجرای کامل و بهره برداری ابلاغ شده است.

وی گفت : شهروندان با صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف، برای گذر بدون مشکل از تابستان پیش رو، خادمان خود در آبفای استان را یاری کنند./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار