مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات، ۱۸سامانه جدید ثبت تخلف در محورهای ارتباطی این استان نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ 30 June 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ ‌سیدزاهدین چشمه‌خاور  اظهار داشت: از این تعداد هشت سامانه در محورهای ارتباطی ایلام - مهران و ایلام - ایوان - چهارمله نصب می‌شود که با نصب این سامانه ها، تعداد کل سامانه‌های ثبت تخلف در این ۲ محور به ۲۱ دستگاه می‌رسد.

وی افزود: ۱۰ سامانه نیز در محورهای ارتباطی پل سیمره، آسمان آباد و لومار نصب خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان نصب شده است، یادآور شد: در مجموع اعتباری ‌بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال جهت نصب این سامانه‌ها هزینه خواهد شد.

‌به گفته چشمه‌خاور، با احتساب این تعداد، کل سامانه‌های ثبت تخلف در استان ایلام به ۵۴ دستگاه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این سامانه‌ها در راستای تکمیل پوشش و تجهیز محورهای استان به ویژه محورهای واقع در کریدور اربعین به سامانه‌های هوشمند انجام شده است.

۱۸ سامانه جدید ثبت تخلف در جاده‌های ایلام نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: هدف از این اقدام، نظارت دقیق‌تر بر تردد خودروها، کنترل سرعت غیرمجاز و به دنبال آن کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

چشمه‌خاور بیان کرد: این اقدامات نشان دهنده عزم جدی مسئولان برای ارتقای فرهنگ رانندگی، حفظ جان زائران اربعین و سایر مسافران و در نهایت ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای تمامی رانندگان در جاده‌های استان ایلام است.

وی افزود: افزایش نظارت بر تردد خودروها و کنترل سرعت غیرمجاز، کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات‌ جاده‌ای،ارتقای فرهنگ رانندگی و ایجاد نظم و انضباط در جاده‌ها،حفظ جان زائران اربعین و سایر مسافران و ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای رانندگان از مزایای نصب سامانه‌های جدید ثبت تخلف است.

با نصب این سامانه‌ها و اجرای سایر اقدامات ایمنی، انتظار می‌رود شاهد کاهش چشمگیر آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان ایلام باشیم و رانندگی در جاده‌های این استان به تجربه‌ای امن و لذتبخش برای همه مسافران تبدیل شود./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار