گزارش عملکرد 6 ماهه نخست فنی و حرفه ای فارس

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: از سوی این اداره کل بیش از 8 میلیون و 132 هزار نفرساعت آموزش در شش‌ماهه نخست سال جاری در آموزشگاه‌های دولتی و آزاد انجام‌ شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 25 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:حشمت کوشکی اظهار داشت: از 8 میلیون و 132 هزار نفرساعت آموزش، 4 میلیون و 132 هزار نفرساعت در بخش دولتی و 4 میلیون نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد در شاخه‌های فنی، کشاورزی، خدماتی و هنری اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش در بخش دولتی در شاخه‌های مراکز ثابت، سکونتگاه‌های غیررسمی، روستاها، پادگان‌ها، زندان‌ها، صنایع، صنوف و دانشگاه‌ها به‌صورت رایگان ارائه شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس تصریح کرد: بیش از 50 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و 720 آموزشگاه آزاد مشغول ارائه آموزش‌های مهارتی به هنرجویان در این استان هستند.

کوشکی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان 13 هزار و 976 نفر در 14 مرحله، 30 حوزه و 320 حرفه‌ مهارتی آزمون صورت گرفته است، افزود: شهر شیراز با بیش از 6 هزار و 500 شرکت‌کننده بیشترین تعداد را در آزمون‌های مهارتی این استان به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: از میان آموزشگاه‌های آزاد فعال در فارس 45 درصد در شهر شیراز و مابقی در دیگر شهرهای این استان مشغول فعالیت‌های علمی و آموزشی به هنرجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

این مسئول گفت: در گذشته پنج درصد آموزش‌ها در بخش خصوصی در قالب آموزش‌های فنی، صنعتی، کشاورزی ارائه می‌شد که هم‌اکنون سهم این آموزش‌ها به 25 درصد افزایش‌ یافته است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس با تأکید بر اینکه در راستای افزایش بهره‌وری و بالا بردن سطح سلامت اداری مکانیزم بازرسی از مراکز آموزش و آموزشگاه‌ها بیشتر شده است، افزود: سالی دوبار بازرسی از اداره کل فنی و حرفه‌ای در نحوه آموزش مربیان، تجهیزات آموزشگاه‌ها، مکان و ساعت برگزاری کلاس‌ها موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

کوشکی از اجرای طرح صرفه‌جویی در اداره‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: این طرح در راستای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه و جلوگیری بی‌رویه از مصرف آب، برق، گاز، تلفن، گاز و به‌ویژه تجهیزات و دیگر موارد انجام ‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار