معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

اهمیت شیر مادر در سلامتی نوزاد

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شیر مادر در تغذیه کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کودکان سالم‌تری هستند.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ 01 August 2024

 ابراهیم شکیبا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، با اشاره به نقش مهم و مؤثر ترویج تغذیه با شیرمادر در کاهش مرگ‌و‌میر کودکان و ارتقاء سلامت آنان، اظهار کرد: شیرمادر به دلیل داشتن انواع مختلف عناصر ضد عفونت، سالانه از مرگ‌و‌میر بیش از ۱.۳ میلیون کودک زیر یک سال که عمدتاً ناشی از عفونت‌های گوارشی و تنفسی است، پیشگیری می‌کند.
 
 وی افزود: احتمال مرگ‌و‌میر ناشی از عفونت‌های گوارشی و بیماری‌های اسهالی در بین شیرخوارانی که با شیرمادر تغذیه می‌شوند، تا ۲۵ برابر کمتر از شیرخوارانی است که با شیر مصنوعی تغذیه می‌شوند.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تصریح کرد: شعار و روز شمار "هفته جهانی تغذیه با شیرمادر " (۱۰ تا ۱۶ مردادماه) است.
 
وی ادامه داد: با گسترش تغذیه با شیر مصنوعی، پیامدهای زیان‌آور آن با افزایش ابتلا به بیماری‌ها و مرگ‌و‌میر شیرخواران آشکار شده است.
 
شکیبا تشریح کرد: تغذیه با شیر مادر یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌های هر کشور برای اطمینان از داشتن جمعیت شادتر، سالم‌تر و دارای نتایج چشمگیری برای رفاه آینده کشور است.
 
 وی عنوان کرد: بر همین اساس شعار امسال هفته جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر، در راستای دستیابی به ارتقاِء آگاهی جامعه و در خصوص چالش های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیرمادر، توسعه بستر لازم جهت دسترسی برابر به تغذیه با شیرمادر، به عنوان راه کار از بین بردن چالش‌ها در حمایت از تغذیه با شیرمادر طراحی شده است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: جلب همراهی و حمایت افراد و سازمان‌ها جهت افزایش همکاری و حمایت آنان از تغذیه با شیرمادر و نیز جلب حمایت و همکاری های مرتبط با تغذیه شیرمادر با تمرکز بر گروه‌های آسیب پذیر و حمایت آنان از تغذیه با شیرمادر از دیگر اهداف مورد توجه در این هفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار