کارشناس واحد حقوقی اداره استاندارد استان اصفهان:

نان هایی که به مونوکسیدکربن آلوده میشوند

تابناک: کارشناس واحد حقوقی اداره استاندارد استان اصفهان گفت: استفاده از دستگاه دارای حرارت مستقیم بر روی نان اثر نامطلوب داشته و برای سلامت مردم مضر است چرا که گازمونوکسید کربن تولید شده از این دستگاه بر روی نان ایجاد مسمومیت می کند.
کد خبر: ۱۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 09 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل استاندارد استان اصفهان، امین الرعایا به غیراستاندارد بودن دستگاه هایی که به صورت سنتی و غیرمجاز در کارگاه ها برای پخت نان ساخته می شود اشاره کرد و افزود: کارشناسان واحد حقوقی اداره استاندارد استان اصفهان به ۱۰ واحد نانوایی تازه تاسیس که دارای دستگاه پخت نان غیراستاندارد در اصفهان بودند اخطار دادند.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز با نظارت جدی بر روی محصولات تولیدی استاندارد، بازرسی از واحدهای عرضه و توزیع محصولات نیز افزایش یافته است، بیان داشت: این واحدها موظفند تا سه ماه آینده نسبت به تعویض دستگاه و استقرار دستگاه استاندارد در نانوایی های خود اقدام کنند در غیر این صورت اقدامات قانونی برای پلمب این واحدها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دیگر موارد تنبیهی برای این واحدها درخواست از اداره غله برای قطع سهمیه آرد است.

امین الرعایا با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی نان که از دستگاه های غیراستاندارد استفاده کرده اند عمدتا در اصفهان مستقر هستند، افزود: استفاده از دستگاه دارای حرارت مستقیم بر روی نان اثر نامطلوب داشته و برای سلامت مردم مضر است چرا که گازمونوکسید کربن تولید شده از این دستگاه بر روی نان ایجاد مسمومیت می کند.

وی اظهارداشت: این واحدها تولیدی نان که تافتون، سنگگ و لواش تولید می کنند با استفاده از این دستگاه ها که استاندارد نیستند سلامت مردم را به خطر می اندازند.

کارشناس واحد حقوقی اداره استاندارد استان اصفهان گفت: امسال اخطارهای زیادی به واحدهای تولیدی نان دراستان داده شده است و طبق مصوبه شورای استاندارد استان از تیرماه امسال تاکنون هیچ گونه مجوز جدیدی برای واحدهایی که دستگاه های غیراستاندارد دارند صادر نشده است.

وی تاکید کرد: درحال حاضر ۲۵ واحد تولیدکننده دستگاه های پخت نان استاندارد در اصفهان وجود دارد که نانوایی ها می توانند با مراجعه به اداره استاندارد لیست این واحدها را دریافت و دستگاه های مورد نیاز خود را از این واحد ها تهیه کنند.

امین الرعایا هشدار داد: دستگاه هایی که به صورت سنتی و غیرمجاز در کارگاه ها برای پخت نان ساخته می شود در آن از فلزات سنگین استفاده می شود که بسیار خطرناک بوده و در زمان پخت نان این فلزات جذب نان می شود که باید تمام دستگاه های نظارتی به فعالیت این 25 واحد توجه داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار