رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان

توسعه خدمات واحدهای حمایتی در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:بسیاری از تجار قوانین مالیاتی را از مشکلات صادرکنندگان می دانند که با ارائه راهکارها و پیشنهادات درست می توان برای رفع آن ها گام برداشت.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 28 October 2015

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در همایش روز ملی صادرات  وجود ظرفیت ها و ساختارهای موجود در لرستان را عاملی محرک برای رشد اقتصادی استان دانست و بیان داشت: با گرایش به سمت توسعه صادرات وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یافته، رشد اقتصادی و اشتغال افزایش یافته و ظرفیت تولید منطقه ای نیز بالا می رود.

صفی خوانی توسعه خدمات واحدهای حمایتی را از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان دانست و گفت: این توسعه در قالب دو برنامه یعنی شناسایی سیاست های تجاری توسعه ای و نحوه درک سیاست های حمایتی دنبال می شود.

وی بر ضرورت شناخت قوانین و مقرراتی که برای توسعه صادرات مشکل ایجاد می کنند تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از تجار قوانین مالیاتی را از مشکلات صادرکنندگان می دانند که با ارائه راهکارها و پیشنهادات درست می توان برای رفع آن ها گام برداشت.

جلوگیری از خام فروشی سنگ در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هدفمند کردن زیرساخت های صادرات را از برنامه های این سازمان برشمرد و افزود: در تحلیل چند ساله منابع استان مشاهده می شود در جذب منابع مشکل زیادی نداشتیم ولی در تخصیص و هدایت این منابع دچار مشکلاتی بوده ایم لذا هدایت منابع در راستای توسعه صادرات و ایجاد تولیدات کیفی هدف اصلی ما در بحث صادرات است.

صفی خوانی بر افزایش توان رقابتی بنگاه های تولیدی استان تاکید کرد و گفت: وقتی به بازارهای جهانی ورود پیدا می کنیم باید کالاهای قابل رقابت ارائه دهیم لذا بنا داریم واحدهای تولیدی با کیفیت در استان را شناسایی کنیم.

وی وجود معادن غنی لرستان را از محورهای توسعه لرستان خواند و بیان داشت: معتقدم محور توسعه لرستان معدن بوده نه خام فروشی معدن لذا توافقات خوبی با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور انجام شده و تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: شناسایی ظرفیت های معدنی استان و برآورد اقتصادی بودن آن ها در اولویت کار سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار