ثبت ملی خوراکی های همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: سه خوراکی ایران‌شوربا از کبودراهنگ، شیره سفید ملایر و شیرینی باسلق همدان در آستانه ثبت ملی است.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 28 October 2015

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: سه خوراکی ایران‌شوربا از کبودراهنگ، شیره سفید ملایر و شیرینی باسلق همدان در آستانه ثبت ملی است.

به گزارش فارس؛ریحان سروش‌مقدم با اشاره به اینکه سه پرونده‌ میراث معنوی آماده ارسال برای ثبت ملی است، اظهار کرد: غذاها و خوراکی‌های سنتی هر شهر به عنوان میراث معنوی، آماده ثبت ملی است.

وی تصریح کرد: ایران‌شوربا از کبودراهنگ، شیره سفید ملایر و شیرینی باسلق از جمله غذاها و شیرینی‌هایی هستند که پرونده آنها برای ثبت معنوی به سازمان ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: از غذاها و شیرینی‌های همدان، شاه حلوا، شیره انگور، کماج، انگشت پیچ، شیرمال و حلوا زرده از جمله آثار معنوی ثبت ملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های ارسالی به سازمان مرکزی، از سوی هیئت کارشناسان بررسی شده و پس از تأیید، ثبت ملی آثار انجام می‌شود.

سروش‌مقدم بیان کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری هر شهر وجود صنایع‌دستی، خوراکی‌ها و سوغاتی‌های آن است که در جذب گردشگر اثر دارد و موجب ماندگاری بیشتر گردشگران می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت ملی آثار و خوراکی‌ها موجب ماندگاری آن می‌شود، اضافه کرد: غذاهای محلی و خوراکی هر شهری نشان از فرهنگ و سبک زندگی مردم آن شهر دارد که باید در راستای ترویج آنها بین مردم سایر نقاط کشور نیز تلاش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار