معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:

لزوم تسریع بیمه ها در پرداخت خسارت سیل زدگان

بیمه ها در پرداخت خسارت های ناشی از سیل اخیر در استان به سیل زدگان دارای پوشش بیمه تسریع کنند.
کد خبر: ۱۲۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 08 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بیمه ها در پرداخت خسارت های ناشی از سیل اخیر در استان به سیل زدگان دارای پوشش بیمه تسریع کنند.

ایرنا گزارش داد، حشمت اله عسگری روز یکشنبه در نشست با مسئولان نمایندگی شرکت های بیمه در خصوص پرداخت خسارت سیل اظهار کرد: باید خسارت سیل تا حداکثر سقف بیمه نامه، در سریعترین زمان و به دور از تشریفات دست و پاگیر اداری به بیمه گذاران پرداخت شود تا مردم با مزایا و ظرفیت های صنعت بیمه بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: همچنین بیمه ها باید در این شرایط در زمینه شناساندن و آگاهسازی مردم نسبت به منافع بیمه در شرایط بحرانی از طریق رسانه ها و مطبوعات اقدام کنند تا مردم برای استفاده از خدمات بیمه بیشتر راغب و تشویق شوند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: اگر مردم و مدیران دستگاه های اجرایی پیش از این در زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اموال و دارایی های خود اقدام می کردند اکنون، مسایل و مشکلات دولت و سیل زدگان بسیار کمتر بود.
عسگری با بیان اینکه توان دولت کم و محدود است و قانون نیز محدودیت هایی در زمینه پرداخت ها در نظر گرفته است، گفت: بیمه ها ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه جبران خسارت ها در مواقع بحرانی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی اگر مردم خدمات رسانی مناسب و به موقع بیمه ها در جبران خسارت ها را بصورت عینی و ملموس مشاهده کنند بسرعت تقاضاهای جدید برای مباحث بیمه ای شکل خواهد گرفت که هم به نفع بیمه گرها و هم بیمه گذاران خواهد بود.
معاون اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: از این پس دستگاه های اداری استان مکلف به بیمه کردن ساختمان ها و اموال اداری خواهند شد و کمک مالی لازم نیز در این زمینه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، این نارسایی و ضعف در دستگاه های اداری استان وجود داشت که باید اصلاح شود.
عسگری با بیان اینکه مردم و مدیران در شرایط عادی ضرورت بیمه کردم اموال و دارایی های خود را احساس نمی کنند، تاکید کرد: شرایط بحرانی پس از سیل فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ بیمه است.
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام نیز در این نشست گفت: ظرفیت بیمه در حوادث در زمینه خدمات رسانی به مردم و آسیب دیدگان مغفول مانده است.
احمد کرمی با بیان اینکه اهمیت بیمه در زمان بحران و حوادث مشخص می شود، افزود: جبران خساطرت بیمه ها در مقایسه با کمک های دولتی بسیار قابل توجه است.
وی با بیان اینکه فرهنگسازی بیمه خودروها به خوبی انجام شده اما در زمینه مسکن و دیگر اموال جا نیافتاده است، اظهار کرد: کیفیت بالای خدمات رسانی و زمان کوتاه جبران خسارت ها نیز متفاوت از خدمات رسانی دولت در زمان بحران و بروز حادثه است.
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام یادآور شد: در این شرایط و به منظور ترغیب مردم، بیمه ها باید از سردرگمی و معطلی مردم در زمینه دریافت خسارت ها باید به حداقل برسد.
کرمی افزود: بیمه ها باید با عملکرد مثبت خود باعث شوند عزم جدی در ساختار جامعه برای حرکت به سمت بیمه شکل گیرد.
در اثر وقوع سیل دو هفته پیش در ایلام بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو دچار خسارت شدند./پ
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار