تشکیل نخستین مجمع هیئت ورزش دانش ‌آموزی استان مرکزی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نخستین مجمع هیئت ورزش دانش‌ آموزی با هدف تسهیل امور مسابقات دانش ‌آموزی استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 11 March 2015
  مهدی دمنه در نخستین مجمع عمومی هیئت ورزش دانش آموزی استان مرکزی با اشاره به اینکه فدراسیون این مجمع چندین سال است که شکل گرفته ولی با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است اظهار داشت: مجمع عمومی این هیئت در حال حاضر با توجه به رفع مشکلات و چالش‌های موجود شکل گرفته و بستر برای انتخابات فدراسیون نیز آماده شده است.

وی افزود: دراردیبهشت ماه فرآیند انتخابات فدراسیون انجام می‌شود و اساسنامه فدراسیون توسط مراجع ذیصلاح تایید و آیین نامه هیئت‌های ورزشی به منظور گسترش رشته‌های ورزشی در بین دانش آموزان و مدارس ایجاد می‌شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی می‌توانند در راستای رشد و توسعه ورزش در مدارس به ویژه ایجاد فضاهای شاد و مفرح تاثیرگذار باشند که تشکیل انجمن‌های ورزشی، تشکیل تیم‌های ورزشی، برگزاری مسابقات، ایجادزمینه‌های همکاری با فدراسیون ورزش دانش‌ آموزی و ایجاد شرایط شناسایی استعدادهای ورزشی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف این هیئت است.

دمنه با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی دانش آموزان از دهه سوم فروردین آغاز می‌شود و تا 13 اردیبهشت ادامه دارد گفت: در سال گذشته 264 دانش آموز به مسابقات کشوری اعزام شدند که از این تعداد 102 نفر را دانش آموزان دختر و مابقی را پسران تشکیل دادند که این اعزام‌ها نیز بر اساس بودجه و اعتبارات موجود انجام شده و اگر این اعتبارات افزایش داشته باشد تعداد بیشتری  به مسابقات اعزام می‌شوند.

وی افزود: در سطح مسابقات استانی سال گذشته 4 هزار و 351 نفر درمسابقات شرکت کردند و در مسابقات سطح شهرستانی نیز 26 هزار و 354 نفر در مسابقات ورزشی دانش آموزان شرکت کردند و نیز بیش از 60 هزار دانش آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت داشتند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: مطابق با شاخص برنامه پنجم توسعه ما باید 11 درصد دانش آموزان را تحت پوشش مسابقات قرار می‌دادیم که این رقم 15 درصد بوده  که در بخش پسران 11.7 درصد و دربخش دختران  17 درصد را تحت پوشش مسابقات ورزشی قرار داده‌ایم.

دمنه با اشاره به اینکه استان مرکزی در این مسابقات باید تلاش خود را ببیشتر کند و به جذب اعتبارات نیز بپردازد گفت: استان مرکزی با 312 امتیاز رتبه 11 را در بخش پسران به خود اختصاص داده و در بخش دختران اعزام کمتری را داشته و با 66 امتیاز در این بخش بیستمین استان کشور است.

وی افزود: طبق اعلام فدراسیون اولویت برگزاری مسابقات ورزشی اول ابتدایی و دوم راهنمایی بوده که این مهم در دوره متوسطه در رشته‌هایی که اعزام برون مرزی وجود داشته انجام می‌شود و مسابقات ورزشی و برگزاری آن در متوسطه دوم بسیار کمرنگ است.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 24 انجمن فعال در رشته‌های ورزشی دانش آموزی داریم که باید تلاش شود تا بتوانیم تقویم اجرایی مسابقات را داشته باشیم و بدانیم تا پایان سال چه اتفاقاتی قرار است بیفتد و مطابق با آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و این مهم نیز منوط به داشتن اعتبارات کافی است که باید با جدیت دنبال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار