تولید عسل در تکاب امسال 30 درصد افزایش یافت

رئیس اداره جهاد کشاورزی تکاب گفت: میزان تولید عسل در این شهرستان در سال جاری در مقایسه با پارسال بیش از 30 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 23 November 2015
نتیجه تصویری برای عسل
به گزارش سیدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی: محسن طاهری گفت: امسال بیش از 470 تن عسل مرغوب در زنبورستان های این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.
وی ارزش ریالی این میزان عسل تولیدی در تکاب را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عسل مرغوب و درجه یک این شهرستان در داخل برای فروش در بازار سایر شهرستان ها از جمله زنجان، تهران، ارومیه و بیجار عرضه می شود.
طاهری اضافه کرد: 50 هزار کندوی مدرن و بومی در زنبورستان های تکاب وجود دارد که هم اکنون با فعالیت بیش از 300 زنبور دار به تولید عسل مشغول هستند.
وی اظهار کرد: با احتساب کارگران شاغل در این صنعت هم اینک بیش از 400 نفر در بخش زنبورداری در شهرستان تکاب مشغول به کار بوده و از این طریق امرار معاش می کنند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی تکاب گفت: به علت شروع فصل سرما بیش از 80 درصد از کندوهای زنبورستان های این شهرستان برای حفاظت و نگهداری به استان های جنوبی و گرمسیر کشور از جمله خوزستان و هرمزگان منتقل شده اند.
وی افزود: علاوه بر این سالانه سه هزار کندوی عسل از سایر شهرستان ها به تکاب منتقل شده و در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر می شوند.
طاهری عسل تولیدی در تکاب را از جمله عسل های مرغوب کشور برشمرد و گفت: شهرستان تکاب به دلیل وجود مراتع غنی و تنوع گیاهی فراوان و شهدخیز و همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی یکی از مستعدترین مناطق برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل مرغوب در کشور محسوب می می شود.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار