رئیس کل دادگستری کردستان:

شورای پیشگیری جرائم انتخاباتی، از تبلیغات زودهنگام جلوگیری کند

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: برای برگزاری انتخابات دشمن برنامه ریزی دارد که حضور مردم را کم رنگ کند و تردیدها و تبلیغات جدی را در روند کار ایجاد کند لذا شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در اجرای قانون باید جلو تبلیغات زود هنگام را بگیرد و دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 09 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، علی اکبر گروسی در شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخابانی اظهار کرد: عزم جدی شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در استان کردستان در جهت زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و قانونمند است.

وی گفت: ما به عنوان کشور جمهوری اسلامی ایران سابقه و تجربه بسیار خوبی همراه با فرهنگ قانونمند در زمینه برگزاری انتخابات داریم که هیچ کشوری حتی بزرگترین کشورها در برگزاری انتخابات تجربه گران سنگ نظام جمهوری اسلامی که نمونه بارز مردمی بودن نظام است را در انتخابات ندارد و همین امر سبب شده که نظام ما با بیشترین و مهمترین پشتوانه مردمی در برگزاری باشکوه‌ترین انتخابات با تعدد فراوان شرکت کننده در میان کشورها یک نظام با قوام و با دوام و مردمی باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: طبیعی است که در جریان برگزاری انتخابات ما همیشه با یک التهاب شیرینی در جامعه مواجه هستیم و این حاکی از بلوغ اجتماعی و سیاسی جامعه ایرانی است که با یک شور و شوق به استقبال یک حادثه تاریخی و یک رخداد بزرگ انقلابی در کشور می رود و آن برگزاری انتخابات است و نشان از دغدغه ما به خاطر مردم در جهت تعیین سرنوشت خودشان و نشان از بالندگی نظام اسلامی دارد و این یک تابلوی درخشانی در حضور مردم در انتخابات است.

وی گفت: قطعاً ما از برگزاری یک انتخابات در استان توأم با تدبیر و قانونمندی و شرکت گسترده مردم پشتیبانی می کنیم که انشاءالله کوچکترین خللی در روند انتخابات پیش نیاید و جرایم تخلفات انتخاباتی به حداقل برسد.

گروسی افزود: همه مسئولان در انتخابات باید با قانونمندی به وظیفه شان عمل کنند مخصوصاً امسال که با تدبیر ارزشمند مقام معظم رهبری با آن پیش بینی های خردمندانه که سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، با یک همدلی و هم زبانی انتخابات را پیش ببریم و زمینه را برای اخلاق مداری در انتخابات فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این انتخابات دشمن برنامه ریزی دارد که حضور مردم را کم رنگ کند و تردیدها و تبلیغات جدی را در روند کار ایجاد کند لذا شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در اجرای قانون باید جلوی تبلیغات زود هنگام را بگیرد و دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی بنا دارد که نگذارد جرم در حوزه انتخابات اتفاق بیافتد گفت: قطعاً دادسرا و ضابطین قضایی به وظیفه خود مبنی بر برچیدن تبلیغات زود هنگام عمل می کنند.

وی افزود: کسی که داوطلب ورود به مجلس است باید قانونمند باشد و احترام خاصی برای قانون قائل بشود و آنجایی که قانون امر و نهی دارد باید اوامر و نواهی قانون را رعایت کند.

گروسی تأکید کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی حتما باید یک منشور اخلاقی را تهیه کنند و در اختیار کاندیداها و مسئولین برگزاری انتخابات قرار بدهند.

وی گفت: شعبات تخصصی هم برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه تشکیل شده است و برای قضاتی که در این زمینه رسیدگی می کنند قبل از این که پرونده به دستگاه قضایی بیاید یک جلسه توجیهی در زمینه روند رسیدگی در جرایم انتخاباتی و سرعت رسیدگی خواهیم داشت تا کسی که تخلف کرد به موقع و باسرعت و دقت رسیدگی بشود و بازدارندگی کاملی داشته باشد و رسیدگی به جرایم و تخلفات به بعد از انتخابات موکول نشود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: خوشبختانه قوانین انتخاباتی قوانین صریحی هستند که تکلیف همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و مدیران را روشن و مشخص نموده و حاصل تجارب گوناگونی در جریان انتخابات است و در واقع قانون بسیار غنی و کامل و جامعی است.

وی گفت: شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید برای افرادی که تعیین صلاحیت می شوند جلسه ای درباره منشور انتخابات و اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب رقیب و معرفی خود منعقد کند چراکه کسانی که وارد صحنه انتخابات می شود باید استعدادها و توانایی ها و سوابق خود را اعلام کنند تا مردم آنها را بشناسند و یک مجلس خوب و توانمندی تشکیل بشود تا در جهت کمک به مدیران و پیشبرد استان کار کنند.

گروسی با بیان اینکه شورای پیشگیری از انتخابات شورایی است که هم باید پیشگیری کند و هم در شکوه انتخابات و شرکت گسترده مردم در انتخابات شور و شوق ایجاد کند افزود: چشم انداز شورا این است که با کمترین تخلف در استان مواجه خواهیم شد زیرا فرهنگ انتخابات در استان نهادینه و جاودانه است و یک همدلی و وحدت خاصی در زمینه اجرای قانون مخصوصاً در مجریان انتخابات وجود دارد و دغدغه ما این است که قانون را اجرا کنیم و این بهترین معروف در جامعه است که ما پایبند قانون باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند کامیارانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
با سلام
دادگستری محترم چرا حکم شورای شهر کامیاران که به ... در شهر ادامه می دهند صادر نمی شود همه منتظر اجرای حکم برای انها هستند دادگستری در اوایل خوب عمل کرد ولی حالاچرا؟؟؟؟؟؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار