امام جمعه موقت بیرجند: در اسلام نباید پاسخ بدی را با بدی بدهیم

دشمنان اسلام امروز با عمل بد مسلمانان، اسلامی را به دنیا معرفی می کنند که هر کس عمل آنان را می ببیند به اسلام نزدیک نمی شود/ با وقف انسان می تواند برای همیشه استمرار داشته باشد/ قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ما در گرو علم است
کد خبر: ۱۴۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 11 December 2015

امام جمعه موقت بیرجند گفت: قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ما در گرو علم است و باید در زمینه های علمی قدرتمند باشیم.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام دلدار ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی این هفته بیرجند با اشاره به رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، گفت: حضرت محمد(ص) فرستاده خدا برای هدایت مردم است و خدا به وسیله حضرت محمد(ص) مسیر درست را به مردم نشان داده و اگر کسی از رسول اکرم(ص) پیروی کند به سود خودش است.

وی ادامه داد: مهم ترین عوامل پیشرفت اسلام چند نکته است که می توان با منطق و مطابق با فطرت اسلام، ایثارگری ها و از خود گذشتگی های مسلمانان در اسلام که خوابیدن حضرت علی(ع) در بستر پیامبر(ص) نمونه بارز این از خودگذشتگی است و در نهایت به اخلاق نیکوی پیامبر ص می توان اشاره کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در طول تاریخ دو مانع در برابر پیشرفت اسلام وجود داشت که یکی خرافات و دیگری عمل مسلمانان بوده است، تصریح کرد: عمل بد مسلمانان را در عصر حاضر شاهد هستیم که دشمنان اسلام، مسلمانانی را به دنیا معرفی می کنند که هر کس عمل آنان را می ببیند به اسلام نزدیک نمی شود و ما به عنوان پیروان اسلام باید مواظب باشیم رفتار، کردار و گفتار ما مطابق با دستورات اسلام باشد.

دلدار با اشاره به اینکه حسن خلق و تقوای الهی از مهم ترین موارد در سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: در اسلام نباید پاسخ بدی را با بدی بدهیم.

وی افزود: تقوای الهی و حسن خلق باعث ورود انسان به بهشت می شود و امیدوارم خداوند متعال تقوای الهی را به همه عنایت کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به مناسبت های هفته، گفت: 18 تا 24 آذرماه هفته وقف نام گذاری شده و وقف نوعی سرمایه گذاری و آینده نگری است که با وقف انسان می تواند برای همیشه استمرار داشته باشد.

دلدار ادامه داد: وقف فقط در ملک و ساختمان نیست بلکه بسیاری از موارد کوچک از جمله کتاب را نیز می توان وقف کرد و وقف های اشتراکی نیز نوعی وقف است که عده ای با یکدیگر می توانند چیزی را وقف کنند.

وی با اشاره به 21 آذر ماه روز شهادت امام رضا(ع)، گفت: شخصی از امام رضا(ع) پرسید بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ و ایشان پاسخ دادند: بهترین بندگان خدا کسانی هستند که وقتی چیزی را بخشش می کنند آثار شادی و خوشحالی در چهره آنان نمایان می شود و هنگامی که از دایره عبودیت و بندگی خدا پا را بیرون می گذارند استغفار می کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به 22 آذر به عنوان روز هجرت حضرت رسول الله ص از مکه به مدینه، گفت: در زمان حضرت محمد(ص) تمام کفار با هم همیشه متحد بودند تا جلوی پیشرفت حقیقت را بگیرند و 40 خلیفه کفار با هم متحد شدند و از هر قبیله یک نفر انتخاب شد تا پیامبر ص را به شهادت برسانند اما خدا نقشه همه آنان را نقش بر آب کرد.

دلدار افزود: باید توجه داشته باشیم که با اتحاد شکست دشمنان قطعی است و نصرت و یاری خدا شامل حال ما می شود.

وی در ادامه به 25 آذر ماه به عنوان روز پژوهش، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تاکید کردند قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ما در گرو علم است و باید در زمینه های علمی قدرتمند باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اگر بخواهیم در برابر استکبار بایستیم باید به علم توجه کنیم، چراکه دشمن می خواهد ما در زمینه علمی سست و عقب مانده باشیم و باید در برابر تلاش های دشمن تلاش خود را مضاعف کنیم و در راه پیشرفت علم حرکت کنیم.

دلدار با اشاره به 26 آذر به عنوان روز حمل و نقل و رانندگان خاطرنشان کرد: باید از این قشر زحمتکش تقدیر و تشکر شود.

سخنرانی مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی پیش از خطبه ها

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز یش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، گفت: وقف بهترین انفاقی است که خداوند متعال در مسیر زندگی بشریت قرار داده است.

وی ادامه داد: وقف سنت حسنه ای است که در اسلام به عنوان صدقه جاریه از آن نام برده شده است و توشه ای برای آخرت انسان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دو نوع انفاق آنی و انفاق دائمی داریم، تصریح کرد: موقوفات جزو اموال امام زمان(عج) است.

گرایلی با اشاره به تفاوت بین وقف و انفاق، تصریح کرد: وقف پیوند انسان با ولی انفاق پیوند انسان با انسان است، انفاق برای نیاز آنی ولی وقف دائمی است و وقف مال الله ولی انفاق مال انسان می شود.

وی ادامه داد: وقف می تواند عامل کارآفرینی باشد اما انفاق گاهی گداپروری می شود وقف آینده ساز ولی انفاق متعلق به زمان حال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اولین وقف استان متعلق به 900 سال پیش است، ادامه داد: از 900 سال پیش تاکنون حدود 8هزار وقف در استان ثبت شده که طی 5 سال اخیر 509 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار