وروداوقاف به بازسازی مسجدوحمام جولستان

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اداره میراث فرهنگی اجازه دهد، اداره اوقاف شهرستان آمادگی لازم برای بازسازی مسجد و حمام تاریخی محله جولستان را دارد.
کد خبر: ۱۴۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 12 December 2015

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اداره میراث فرهنگی اجازه دهد، اداره اوقاف شهرستان آمادگی لازم برای بازسازی مسجد و حمام تاریخی محله جولستان را دارد.

به گزارش فارس محمدمهدی مفتح در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان ضمن تبریک هفته وقف و تشکر از خدمات ارزنده اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان یکی از فعال‌ترین سازمان‌ها از نظر تعدد موقوفات در استان است.

وی با اشاره به اینکه مردم متدین تویسرکان ارزش و اهمیت خاصی نسبت به سنت حسنه وقف قائل هستند، افزود: به دلیل سابقه فرهنگی این شهر از قدیم‌ تا به امروز به مسئله وقف بسیار خوب پرداخته شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی به مشکلات شهرستان تویسرکان در خصوص برخی از موقوفات پرداخت و گفت: به دلیل مشاع بودن برخی از موقوفات، این مسئله برای اداره اوقاف و مالکین مشکلاتی به وجود آورده است که امیدواریم با هم‌فکری و همیاری مسئولین برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر به دلیل سرما و خشکسالی مردم برخی از روستاهای محروم، توانایی پرداخت اجازه‌ زمین‌های موقوفه را ندارند، خواستار مساعدت و همیاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با آنها شد.

مفتح با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص مسجد و حمام تاریخی محله جولستان تویسرکان گفت: این بنا نیاز به احیا دارد و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمادگی لازم برای این امر را دارد ولی از آنجا که این مکان میراثی به‌شمار می‌آید، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه بازسازی این مکان را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در خصوص رفع این مشکل کمیته‌ای در سطح شهرستان تشکیل خواهیم داد، افزود: باید موانع موجود بر سر راه بازسازی مسجد و حمام تاریخی محله جولستان تویسرکان برطرف شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیدار اخیر با نماینده ولی فقیه در خصوص برخی از مشکلات از جمله سرمازدگی محصولات کشاورزان بحث شد، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان تویسرکان تشکیل خواهیم داد و نسبت به مسائل و مشکلات موقوفه تویسرکان تبادل نظر خواهیم کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار