مهمترین رویدادهای استان یزد در هفته گذشته

بازدید وزیر تکنولوژیِ افغانستان از یزد، سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی به استان، سخنان استاندار در مورد آنفلوآنزا و معرفی رئیس هیات بازرسی انتخابات اهم خبرهای هفته گذشته استان یزد است .
کد خبر: ۱۴۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 13 December 2015

به گزارش تابناک یزد،وزیر مخابرات و تکنولوژی ارتباطات افغانستان گفت: استان یزد از ظرفیت و توانمندی های مناسبی در حوزه ارتباطات و تکنولوژ ی های مرتبط با آن بهره مند است و در این بخش تبادل خوبی خواهیم داشت.

 عبدالرزاق وحیدی که در راس هیئتی تجاری به استان یزد سفر کرده بود در جمع خبرنگاران افزود: هدف از این سفر توسعه روابط دو جانبه بین کشور ایران و افغانستان بویژه استان یزد بود و هر چند تاکنون قبل از من نیز وزرای مخابرات افغانستان به این استان سفر کرده اند، اما این سفر برای بسترسازی تکنولوژی ارتباطات در افغانستان با کمک متخصصان یزدی است .
***
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 127 هزار و 950 نفر معادل یک درصد از 13 میلیون دانش اموز کل کشور را دانش آموزان استثنایی تشکیل می دهند.
مجید قدمی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: ٥٤ هزار نفر از این تعداد در سیستم تلفیق و فراگیر و مابقی هم در مدارس خاص تحصیل می کنند.
***
معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی از تصویب تغییر نام این سازمان به نام 'سازمان آموزش پرورش با نیازهای ویژه' در نشست شورای این سازمان خبر داد.
به گزارش ایرنا مجید قدمی به مناسبت روز جهانی معلولان (12آذرماه) در جمع مسوولان و دانش آموزان استثنایی استان یزد گفت: مراحل این تغییر نام در حال انجام است و از طریق مجلس شورای اسلامی نیز برای تصویب در دست پیگیری است.
***
جلسه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا H1N1 با حضور استاندار و دستگاههای مرتبط با این بخش عصر چهارشنبه در استانداری یزد برگزار و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد.
به گزارش ایرنا، استاندار یزد در این نشست گفت: گزارشهای مسئولان بهداشت و درمان نشان می دهد که آمادگی قابل توجهی از نظر پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزا در استان وجود دارد و تمهیدات مناسبی در بخش تهیه دارو ، واکسن و درمان اندیشیده شده است.
***
رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور با صدور حکمی احمد ترحمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد را به عنوان رئیس هیات بازرسی انتخابات این استان منصوب کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار