رشد شهرنشینی ایران در دنیا اول می شود/کارکنان شهرداری هر روز کتک می حورند

شهردار شیراز ‌با بیان اینکه کارکنان شهرداری ‌هر روز کتک می‌خورند، گفت:‌ کارکنان شهرداری شیراز ‌از سوی ‌دستفروشان، ‌سازندگان حاشیه شهر و وانت‌بارها و ...دچار ضرب و شتم شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 14 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا پاک فطرت عصر امروز در نشست استاندار فارس با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در حال حاضر  رشد جمعیت شهرنشینی را در کشور شاهد هستیم به گونه‌ای که به تدریج در دنیا اول می شویم در حالی که بدون تعریف درآمد پایدار و این که دولت برنامه‌ریزی کلانی برای شهرها داشته باشد این فرایند شهرنشینی مشکلات بسیاری را برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: 73 درصد جمعیت کشور شهرنشین شده و همین امر هزینه‌های سنگینی بر عهده مدیریت شهری نهاده است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر  15 درصد از عوارض پروانه ساختمانی که به شهرداری تعلق می‌گیرد برای بیمه کارگران ساختمانی، پنج درصد آموزش و پرورش و نیم درصد برای کتابخانه‌ها می‌رود که در مورد کلیت این موضوع سوالات و ابهاماتی وجود دارد غیر از آن که باید با نظارت شورا دقت شود که پول مردم شهر به دقت در همان محل تعریف شده هزینه شود.

پاک فطرت بیان کرد: در شش ماهه امسال 102 کشته در شهر شیراز داشتیم که 52 نفر عابر پیاده بوده‌اند و سال گذشته 114 نفر بوده و کمتر شده و با توجه به این آمار باید گفت که فرهنگ ترافیک نه با التماس که با با اعمال قانون سخت محقق می‌شود.

وی ابراز داشت: در راستای حل معضلات ترافیکی، تقویت پلیس لازم است و این که پلیس نیاز به 10 یا 20 خودرو دارد برای ما قابل قبول نیست و اعتقاد داریم باید 200 خودروی مناسب و مدرن بدون گمرک برای پلیس بیاید و در اختیار اقتدار و هیمنه پلیس قرار گیرد تا در شهری زیارتی و گردشگری قوانین حمل و نقل و ترافیک به درستی اجرایی شود.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به سبب این که کارکنان شهرداری حمایت نمی‌شوند هر روز کتک می‌خورند که کارکنان ما از سوی ‌دستفروشان، از سازندگان حاشیه شهر و وانت بارها و ...دچار ضرب و شتم شده‌اند و گاه قطع نخاعی داشتیم و شیشه خودروها را می‌شکنند که رفع تمام این موارد مستلزم تقویت پلیس است.

وی سپس گفت: مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی از 43 دستگاه بر‌اساس رای کمیسیون ماده 77 و 100 معادل 99.4 میلیارد تومان است و در همین ‌ارتباط‌ برخی از حساب‌های نیمه دولتی را بستیم و همچنین از 22.5 میلیارد تومان عوارض آلایندگی سهم شهرداری شیراز تنها 5.2 میلیارد توسط دولت پرداخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار