استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نقش تبلیغ در گسترش سنت وقف را بسیار مهم است

کد خبر: ۱۴۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 17 December 2015
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت شناسایی و معرفی روش‌های جدید وقف و امور خیر، تاکید کرد که سنت حسنه وقف باید به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف، تعلق خاطر به وقف و امور خیریه را از ویژگی‌های برتر مردم استان ذکر کرد و گفت: مهم این است که اعتماد و اطمینان خیران و واقفان را جلب کنیم.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه ترغیب مردم به امور خیر مسوولیت بزرگی بر عهده دارد و خوشبختانه عملکرد این اداره کل نشان می‌دهد که در مسوولیت خود موفق بوده است.

دکتر جبارزاده تعامل دوطرفه بین این اداره کل و خیران را مهم دانست و گفت: اداره کل اوقاف باید در حوزه وقف، پیش از واقفان قدم اول را بردارد.

وی تصریح کرد: محافظت از موقوفات وظیفه اداره کل اوقاف است و اشخاص و دستگاه‌ها نباید به این حیطه تعدی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر این که باید وقف را از حالت سنتی خارج کنیم، افزود: امروزه روش‌های جدیدی برای امور خیر تعریف و عملیاتی شده است که اداره کل اوقاف نیز به دلیل اطمینان و اعتماد مردم به این مجموعه باید در این زمینه وارد شود.

وی به برخی از روش‌های جدید حوزه وقف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: وقف محدود به زمین و ساختمان نیست و بسیاری از حوزه‌ها را در بر می‌گیرد که باید این حوزه‌ها شناسایی شده و به واقفان معرفی شود.

دکتر جبارزاده خاطرنشان کرد: امروز خیران به اندازه کافی در بحث مدرسه‌سازی فعالیت کرده‌اند و نیاز چندانی در این حوزه احساس نمی‌شود، لذا باید خیران را به سمت حوزه‌های دیگری مانند خانه‌سازی برای نیازمندان هدایت کنیم.

وی افزود: برخی از مردم، توان و بستر عملی کردن نیت‌های خیر خود را ندارند که اداره کل اوقاف باید با استفاده از اعتماد مردم این بستر را ایجاد کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نقش تبلیغ در گسترش سنت وقف را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تبلیغ در حوزه وقف نباید محدود به ایام خاصی بوده و این امر باید جزو برنامه‌های روزانه اداره کل اوقاف باشد.

وی با اشاره به افزایش موسسات و صندوق‌های خیریه در سطح شهر، گفت: با این حال معتقدم که صالح‌ترین مرجع امور خیر، اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

حجت‌الاسلام مصایبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی هم در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد این اداره کل و همچنین برنامه‌های هفته وقف، از ثبت یکصد موقوفه جدید در سال جاری در سطح استان خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار