عضو مجلس خبرگان رهبری :

سخنرانی فتنه‌گران در دانشگاه‌ها موجب گسست حوزه و دانشگاه است

آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد هشدار داد: سخنرانی افراد فتنه گر در دانشگاه ها در جهت ایجاد گسست بین حوزه و دانشگاه است زیرا دشمن هرچه تاکنون سیلی خورده از وحدت این دوعامل بوده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 18 December 2015
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 27 آذر مشهد مقدس در حرم امام رضا(ع)، با بیا این‌که امروز، 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه، سالروز شهادت جان‌گداز محور اصل اصیل وحدت حوزه و دانشگاه، مرحوم شهید آیت‌الله دکتر مفتح است، گفت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه ولو در ظاهر، عنوان یک ارزش دارد اما درواقع یک اصل اصیل در جریان پیروزی انقلاب مقدس اسلامی و مؤثر در تداوم انقلاب و انسجام مردم انقلابی در این کشور و جامعه است.
وی افزود: مسئله بی‌حجابی دختر دانشجو در محیط دانشگاه، جوان دانشجو را به دنبال سر انداختن و بستر دین را از زیر پای جوان دانشجو جمع‌کردن، این‌یک جریان توطئه گسست نخبگان و گسست روحانیت از دانشگاه و دین از محیط آکادمیک است، این توطئه شیطانی دشمن است.
 آیت الله علم الهدی ادامه داد: اینکه می بینید یک استاد دانشگاه در کلاس حرکات ناهنجار دینی انجام می دهد و یا استادی در سر کلاس ریاضی، تحلیل سیاسی انجام می دهد و عده ای از دانشجویان را به حرکت های ضد دینی تحریک می کنند، جریان های عادی نیستند بلکه رفتار و کردار آنها حساب شده در جهت ایجاد گسست بین حوزه و دانشگاه است.
عضو خبرگان رهبری همچنین تاکید کرد : دانشگاه نباید سیاست زده شود و نباید به سود یک جریان خاص هنجارهای دینی براندازی شود تا در دانشگاه نفوذ کنند. تمامی این فعالیت ها در جهت توطئه شیطانی دشمنان است و نهاد رهبری و معاونت های فرهنگی با دغدغه و دلواپسی، این مسائل را دنبال کنند.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که راه رسیدن به مطامع آمریکایی، براندازی روحانیت است و نمونه بارزش اینکه که یک روحانی در آفریقا ظاهر شد و موجی از گرایش به اسلام بوجود آورد و چگونه به خانه او حمله ور شدند و فرزندانش را کشتند و خبری از سرنوشت خودش هم نیست و در کنار آن ۵۰۰ انسان را کشتند و همه دنیا و حقوق بشر نگاه کردند.
به گفته آیت الله علم الهدی، مسئله نیجریه ثابت کرد که سازمان ملل و شورای امنیت عناصر توطئه گر و دست ساز مطامع استکباری و آمریکایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار