اخباری از حوادث استان در 24 ساعت گذشته

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با هوشیاری یکی از اعضای خانواده و تماس با اورژانس، اعضای چهار نفره خانواده‌ای در خیابان توکلی تبریز که دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شده بودند، از مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۱۵۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 01 January 2016

نجات خانواده 4 نفره از مرگ حتمی با مونوکسیدکربن

به گزارش تابناک تبریز، حبیب حسینقلی زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت 4:50 بامداد امروز به دنبال اعلام گزارش کاهش هوشیاری اعضای خانواده ای, پایگاه 218 و 207 اورژانس 115 تبریز به منزل مسکونی در خیابان توکلی اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی و رسیدگی به وضیعت اعضای این خانواده، مسمومیت سه مرد و یک زن با مونوکسید کربن تائید شد.

حسینقلی زاده با بیان اینکه هوشیاری یکی از اعضای خانواده و تماس با همسایه و اورژانس 115 عامل نجات اعضای خانواده بود، گفت: این چهار نفر به بیمارستان عالی نسب تبریز منتقل شدند.

وی یادآور شد: روشن بودن آبگرمکن و عدم صحیح خروج مونوکسیدکربن از دودکش بخاری، منجر به مسمومیت شده بود که اگر ادامه پیدا می کرد، حوادث تاسف باری را بدنبال داشت.

وی ادامه داد: مسموميت با منوکسيد کربن علايم شبيه به علايم سرماخوردگي دارد و اکثر افراد فکر مي کنند به دليل سردي هوا دچار سرماخوردگي شده‌اند و سعي در خوابيدن مي کنند.

به گفته حسینقلی زاده، سردرد، ضعف جسماني، سرگيجه و بي قراري، تهوع و استفراغ، خميازه کشيدن بيش از حد،کاهش ديد از علايم عمومي مسموميت‌ها هستند.

حسینقلی زاده ادامه داد: چنانچه افراد در اين مرحله متوجه چنين علايمي شدند، با خارج شدن از فضاي آلوده مي‌توانند از پيشرفت مسموميت پيشگيري کنند


انفجار گاز شهری 2 مصدوم برجای گذاشت

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال انفجار گاز شهری در محله داش ساختمانی تبریز، دو تن راهی بیمارستان شدند.

حبیب حسینقلی‌زاده گفت: با اعلام حادثه انفجار گاز شهری در ساعت 20:10 شب گذشته در محله داش ساختمانی تبریز، تکنسین‌های پایگاه 203 تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

حسینقلی زاده ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس 115 دو مصدوم حادثه دختر 18 و پسر 12 ساله را که دچار سوختگی از نواحی سر و صورت و دست و پا شده بودند با انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان سینا انتقال دادند.

وی گفت: اولین اقدام در بیماران دچار سوختگی, سرد کردن محل با آب سرد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار