ثبت نام المپیادهای علمی کشور در مازندران آغاز شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از آغاز ثبت نام آزمون های مرحله اول المپیادهای علمی کشور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 10 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،اسفندیار نظری با اشاره به اینکه ثبت نام شرکت در المپیاد کشور از دیروز آغاز شد و تا پایان ماه جاری ادامه دارد،گفت: زمان برگزاری این رویداد علمی بهمن ماه است و دانش اموزان مقطع متوسطه دوم می توانند ثبت نام کنند.

وی از موفقیت دانش آموزان مازندرانی در المپیادهای علمی خبر داد و افزود: 9هزار دانش آموز این استان برای شرکت در المپیاد سال گذشته ثبت نام کردند که 720نفر به مرحله دوم، هفت نفر به مرحله سوم و سرانجام چهار تن به المپیاد جهانی راه یافتند.


نظری با اشاره به اینکه المپیاد مذکور همه ساله در هفت رشته ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، کامپیوتر، ادبی و نجوم برگزار می شود، هدف از این آزمون را شکوفایی استعداد دانش آموزان و در نهایت انتخاب تیمی چند نفره برای شرکت در المپیادهای علمی بین المللی عنوان کرد. 


او هزینه ثبت نام برای هر المپیاد را205هزار ریال برشمرد و با اشاره به اینکه این اقدام تنها از درگاه اینترنتی دریافت می شود، یاد آور شد: تایید صحت اطلاعات توسط مدیر واحد آموزشی در سامانه نهایی می شود.


معاون آموزش و پرورش مازندران نشانی اینترنتی برای مراجعه داوطلبان را www.azmoon.srttu.edu اعلام کرد و تعداد دانش آموزان متوسطه دوم این استان را بالغ بر 40هزار تن برشمرد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار