بررسی اعتبار ثامن الحجج در شورای پول و اعتبار

شورای پول و اعتبار با تقدیر از اقدامات مؤثر بانک مرکزی و قوه قضاییه برای ساماندهی تعاونی اعتبار ثامن الحجج، وضعیت این موسسه را در جلسه عصر سه شنبه خود بررسی کرد.
کد خبر: ۱۶۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 20 January 2016
شورای پول و اعتبار با تقدیر از اقدامات مؤثر بانک مرکزی و قوه قضاییه برای ساماندهی تعاونی اعتبار ثامن الحجج، وضعیت این موسسه را در جلسه عصر سه شنبه خود بررسی کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛سه شنبه شب روابط عمومی بانک مرکزی، در جلسه شورای پول و اعتبار، گزارش مشروح بانک مرکزی درباره عدم تعادل در وضعیت مالی تعاونی اعتبار ثامن الحجج مطرح شد.
بر پایه این گزارش، تخلفات انجام شده در تعاونی ثامن الحجج و نیز اقدامات بانک مرکزی و قوه قضاییه برای ساماندهی این تعاونی و نیز محدودیت های موجود برای رفع نگرانی سپرده گذاران، بحث و بررسی شد.
شورای پول و اعتبار با قدردانی از تلاش های نتیجه بخش مقام های ارشد قوه قضاییه و اقدامات موثر و ارزنده انجام شده توسط بانک مرکزی، بر تداوم این اقدامات با استفاده از اختیارات قانونی تا تعیین تکلیف نهایی این تعاونی تاکید کرد. 
به گزارش ایرنا، تعاونی اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج از چندی پیش به دلیل مشکلات مالی و رعایت نکردن ضوابط بانکی با بحران مواجه شده و قرار است بانک پارسیان بزودی مسئول ساماندهی این موسسه شود.
فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج (ع) ایلام از اوایل هفته جاری متوقف شده و حساب های آن از سوی بانک مرکزی تا تعیین تکلیف نهایی، بسته شد و این موضوع موجب نگرانی سپرده گزاران ایلامی شده است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام با یادآوری بسته شدن حساب های موسسه اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج از سوی بانک مرکزی گفت: حدود 250 میلیارد ریال مانده سپرده مردم ایلام در این موسسه است.
حشمت اله عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستور بانک مرکزی به نیروی انتظامی مبنی بر تعطیلی موسسه های پولی و مالی غیرمجاز، موسسه ثامن الحجج(ع) ایلام نیز پلمپ شده است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام اضافه کرد: مردم و سپرده گزاران ایلامی به هیچ عنوان نگران نباشند زیرا اولا رقم سپرده گذاری در این موسسه قابل توجه نیست ضمن اینکه املاکی نیز از طرف موسسه بعنوان تضمین در اختیار مسئولان است./م 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار