تابش:

280 اثر تاریخی در اردکان ثبت شده است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: 280 اثر و ابنیه تاریخی و معنوی ثبت شده این شهرستان عامل موثری برای جذب گروههای مختلف گردشگران است.
کد خبر: ۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 29 March 2015
280 اثر ثبت شده اردکان ظرفیتی برای جذب گردشگران است
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا تابش در آیین بزرگداشت روز اردکان افزود: از این ویژگی های شاخص و توانمندی های شهرستان و در هم آمیختگی جنبه های مختلف میراث های تاریخی، فرهنگی و طبیعی باید به عنوان عامل موثر برای جذب گروه های مختلف گردشگر بهره برد.

وی اظهار کرد: با ظرفیت غنی فرهنگی، تاریخی و استعدادهای نهفته در این خطه، بزرگان و جوانان مستعد و روبه آینده، هر روز می تواند روز اردکان و فرصتی برای به رخ کشیدن این قابلیت ها باشد.

این مسوول با تاکید بر حفظ مواریث تاریخی و فرهنگی اردکان افزود: وجود آثار تاریخی متعدد و میراث ماندگار و باارزش گذشتگان در جای جای این شهرستان و برخی یافته های جدید باستان شناسی شهرستان، نشاندهنده پیشینه تاریخی و سابقه کهن این دیار می باشد که تاکید دارم باید به نحو شایسته نسبت به شناسایی و شناساندن این جاذبه ها به مردم ایران و جهانگردان اقدام کرد.

تابش با برشمردن ویژگی و ظرفیت های شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: در حوزه میراث فرهنگی از جمله رکوردار بودن در ثبت بافت های تاریخی و وجود بافت تاریخی به عنوان بخشی از کالبد زندگی مردم از دیگر قابلیتهای این خطه از میهن ایران است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احیای شورای میراث فرهنگی شهرستان و استفاده جامع و همکاری کامل با سمن های فعال و معماران خوش ذوق در این حوزه گفت: مسوولان برای حفظ این مجموعه ها، آنان را در راه اندازی آژانس های گردشگری و شرکت های پیمانکاری محلی میراثی یاری دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان و گلایه مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد درخصوص معطل ماندن طرح بزرگ پردیسان در شورای شهر اردکان گفت: متاسفانه برخی پروژه های بزرگ و مورد نیاز مردم هر ازگاهی دچار مشکل می شود و نباید برخی حب و بغض ها و دیدگاه های شخصی مانع اجرای طرح هایی شود که با رایزنی و تلاش شبانه روزی به تصویب رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اظهار نظرها باید مبتنی بر دیدگاه کارشناسی و تخصصی باشد اظهار امیدواری کرد برخی رویه ها اصلاح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در بخش میراث در حال تکمیل است گفت: بر این اساس سال 95 را به عنوان سال خوشامد به یزد معرفی کرده ایم.

محمدمهدی شرافت با برشمردن ویژگی های شهرستان اردکان و اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز و طول سال برای آشنایی مردم با جاذبه های شهرستان اردکان گفت: در شهرستان اردکان نیز لیستی از پروژه ها آماده شده که امیدواریم در موقع معین آماده بهره برداری شود

وی با بیان اینکه کارهای مطالعاتی بسیار خوبی در شهرستان اردکان انجام شده است گفت: مرمت قلعه خرگوشی اردکان از برنامه های آینده این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین با انتقاد از معطل ماندن طرح بزرگ پردیسان اردکان در شورای اسلامی شهر اردکان گفت: این طرح می تواند زیرساخت های میراث فرهنگی اردکان را متحول کند و پس از ساعت ها کار کارشناسی و پیگیری های دلسوزانه، به مرحله ای رسیده که آماده اجرا است و امیدوارم اکثریت شورا نسبت به حل مشکلات و اجرایی شدن آن اقدام لازم را انجام دهند.

در این مراسم که در محل خانه سنایی اردکان برگزار شد از تعدادی از معماران و فعالین میراث فرهنگی تقدیر شد.

همچنین به پاس حمایت ها و پیگیری های نماینده مردم اردکان در ارتقای نمایندگی میراث به اداره، هدیه ای از طرف اداره میراث و میراث دوستان اردکان به 'محمدرضا تابش' اهدا شد.

پخش مستند سیاه کوه، بازدید از موزه فرهنگ، بازدید از مکان های تاریخی شهر اردکان از دیگر برنامه های 'روز اردکان' بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال یزد واقع است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار