کودک‌آزاری در اردبیل مطالعه می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از مطالعه جامع شاخصه‌ها و وضعیت کودک‌آزاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 03 February 2016

بهزاد ستاری در گفتگو باخبرنگار مهربا تأکید به اینکه این مطالعات با مشارکت یکی از دانشگاه‌های استان انجام خواهد شد، اضافه کرد: مطالعات و پژوهش‌های جامع می‌تواند مناسب‌ترین داده‌های اطلاعاتی را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

وی با بیان اینکه تجربه مطالعه و پژوهش خشونت خانگی در اردبیل موفق بوده و در بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها مورداستفاده قرار گرفته است، متذکر شد: در بحث کودک‌آزاری نیز انجام مطالعات جامعی را در دستور کار داریم.

مدیرکل بهزیستی استان بخشی از رسالت خود را حمایت از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست اعلام و تأکید کرد: در حال حاضر در خانواده‌های جایگزین و خانه‌های نگه‌داری ۲۳۲ کودک تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی به اجرای طرح ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مناطق محروم اشاره کرد و متذکر شد: امسال این طرح با هدف کاهش فقر غذایی برای دو هزار و ۸۷۴ کودک اجرا شده است.

به گفته ستاری علاوه بر این تأمین معیشتی کودکان متعلق به سه دهک پایین جامعه برای دو هزار و ۴۲۰ کودک اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی استان به پوشش بیمه‌ای ۲۲۰ نفر از فرزندان در قالب بیمه آتیه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این بخش عمده برنامه‌های حمایتی بهزیستی در مهدهای کودک متمرکز است.

وی افزود: در حال حاضر هشت هزار و ۳۰ کودک از فعالیت‌های مهدهای کودک شهری و روستایی برخوردار هستند و به‌منظور ارتقا سطح خدمات مهدهای کودک ۲۵۰ نفر از مربیان در دوره‌های آموزشی بهزیستی شرکت کرده‌اند.

ستاری با اشاره به شناسایی کودکان آسیب دیده در مهدهای کودک و ارائه بسته‌های حمایتی ویژه برای آن‌ها اضافه کرد: بهزیستی استان در کنار تأمین مایحتاج این گروه از کودکان، هزینه‌های تحصیل هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز را نیز تأمین می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار