55 درصد متوفیان حوادث در مسیر بیمارستان جان باختند

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: 55 درصد متوفیان حوادث جاده‌ای در مسیر بیمارستان یا بعد از انتقال به بیمارستان جان باختند که این خود آمار تأمل‌برانگیزی است.
کد خبر: ۱۷۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 04 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حجت فتاحی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در اردبیل اظهار کرد: در 10 ماهه امسال به نسبت سال گذشته در تصادفات برون شهری 13 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت را در مسیرها و جاده‌ها شاهد بودیم.

وی افزود: این آمارها بر اساس اطلاعات دقیق پزشکی قانونی ارائه می‌شود و از این جهت که رانندگان نقش اصلی را در کاهش این تخلفات با رعایت قوانین و مقررات داشتند قدردان همکاری و همراهی خوب رانندگان هستیم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیلی‌های که از تصادفات 10 ماهه داشتیم به این نتیجه رسیدم که کم حادثه‌ترین روزها چهارشنبه و پرحادثه‌ترین روزهای جاده‌ای استان اردبیل پنج‌شنبه‌ها بوده است.

فتاحی بیان کرد: 74 درصد تصادفات رانندگان مربوط به رانندگان بومی بوده که ضروری است تا رانندگان بومی خود را بیشتر با قوانین و مقررات آشناتر کنیم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل ادامه داد: 82 درصد متوفیان تصادفات جاده‌ای مربوط به جنس مذکر و تنها 18 درصد مربوط به جنس مونث بوده که در این آمار و تجزیه و تحلیل‌ها نیز باید ارتقای آموزش رانندگان مرد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه 66 درصد تصادفات در هنگام روز و تنها 34 درصد در هنگام شب اتفاق افتاده است، افزود: 67 درصد تصادفات و حوادث رانندگی با وسیله نقلیه سواری رخ داده است.

فتاحی بیشترین فراوانی ساعات تصادفات را نیز 15 عصر تا 20 شب اعلام کرد و ادامه داد: در این باب نیز مدیریت سفر و ساعات حرکت بسیار مهم است.

وی در مورد سن متوفیان و فراوانی آنها عنوان کرد: بیشترین فراوانی سن متوفیان بین 21 تا 40 ساله بوده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل در مورد تحصیلات رانندگانی که مرتکب تصادفات و حوادث ناگوار شده‌اند، تصریح کرد: 21 درصد صاحبان این خودروها دارای مدرک دیپلم بودند.

فتاحی با بیان اینکه 45 درصد متوفیان در سر صحنه تصادف جان باخته‌اند، گفت: 55 درصد متوفیان نیز در مسیر بیمارستان یا خود بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول به آمار تامل‌برانگیز در این زمینه و ضرورت اقدامات پیش بیمارستانی و بیمارستانی اشاره کرد و یادآور شد: این آمارها برازنده استان اردبیل نیست.

رئیس پلیس راه استان اردبیل تمام تلاش مجموعه پلیس راه استان را برای کاهش تصادفات و حوادث ناگوار جاده‌ای یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال همچنان کاهش و نزول آمار تصادفات جاده‌ای را شاهد باشیم که این مستلزم همکاری و همراهی خوب دستگاه‌های دخیل در این حوزه است.

فتاحی با قدردانی از تلاش همه رسانه‌ها که در امر اطلاع‌رسانی، پلیس راه را همراهی و همیاری می‌کنند، افزود: این همراهی‌ها و همکاری‌ها نقش مهمی را در کاهش تصادفات جاده‌ای اعم از فوتی و جرحی به همراه داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار