اشتغالزایی با افتتاح ۹ واحد صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از افتتاح ۹ طرح صنعتی و تولیدی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 06 February 2016

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از افتتاح ۹ طرح صنعتی و تولیدی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛حمیدرضا متین اظهار داشت: در دهه فجر امسال 11 طرح صنعتی و تولیدی در استان همدان به ارزش 11 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که برای 225 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در شهرستان‌های همدان، بهار، تویسرکان، نهاوند و ملایر آماده بهره‌برداری است، افزود: این واحدها تولیدکننده درب ایمنی ساختمان، انواع روپوش، مبلمان، لوازم بهداشتی چینی، محصولات دارویی، بسته بندی مواد غذایی و قند کله هستند.

متین بیان کرد: از سال گذشته 180 واحد صنعتی و تولیدی تعطیل با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه‌در گردش و تقسیط بدهی معوق به بانک‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند که امیدواریم با خروج از رکود در اواخر بهمن، شاهد فعالیت واحدهای تعطیل فعلی نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولید بخاری‌های کم مصرف با سرمایه‌گذاری خارجی امسال در رزن افتتاح می‌شود، گفت: بخش خصوصی داخلی با مشارکت خارجی‌ها که تکنولوژی انحصاری را وارد ایران کرده‌اند این کارخانه را احداث کرده که کارخانه بزرگی در ایران خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه جواز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در نصف روز صادر شده و بخصوصی مشکلی در این زمینه نخواهد داشت، گفت: بستر فعالیت سرمایه‌گذاران در استان همدان فراهم بوده و امنیت مدنظر سرمایه‌گذاران نیز در همدان وجود دارد.

وی با اعلام اینکه از دو سال گذشته تاکنون 10 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت همدان طرح تعریف و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، گفت: این میزان سرمایه‌گذاری شامل 30 طرح می‌شود که با بهره‌برداری از آنها شاهد رسیدن همدان به سطح متوسط صنعت کشور خواهیم بود.

متین با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین سرمایه‌ در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی وجود ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌های استان و صندوق توسعه ملی همراهی خوبی در پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به واحدهای تولیدی داشته و اگر واحدی درخواست تسهیلات داشته باشد در صورت داشتن شرایط به وی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 400 میلیون دلار طرح برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده است، گفت: این طرح‌ها در حال بررسی در بانک‌های عامل هستند که به طور قطع بخش قابل توجهی از آنها پرداخت خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار