کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه های حساس اعلام شد

سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: امروز سه شنبه برای چهارمین روز متوالی کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه های حساس است.
کد خبر: ۱۸۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 16 February 2016

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با بیان اینکه وضعیت کیفی هوای ارومیه بر اساس شاخص AQI امروز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است افزود: هوای ارومیه از نظر منواکسیدکربن، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد پاک است.

موسوی با اشاره به اینکه میزان ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در هوای ارومیه امروز به حد ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید که ناسالم برای گروه های حساس است افزود: احتمال پایدار بودن هوا طی روزهای آینده و وجود آلاینده های هوا در استان وجود دارد.

سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: همچنین شاخص آلودگی هوا در ارومیه از نظر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نیز به ۶۶ میکروگرم بر متر مکعب رسید که در وضعیت سالم به شمار می رود.

موسوی با اشاره به اینکه توصیه می شود افراد سالمند، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند گفت: کاهش تردد شهری نیز می تواند نقش مهمی در جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها در سطح شهرهای پر جمعیت و صنعتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است بیان داشت: دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در جنوب، دو ایستگاه در شمال و چهار ایستگاه نیز در مرکز استان ارومیه قرار دارند.

موسوی پدیده غالب آلودگی در استان به خصوص ارومیه را گرد و غبار عنوان کرد و اظهارداشت: این پدیده در استان ما هم منشا خارجی دارد که برای حل آن باید از طریق معاهدات بین المللی عمل کرد و هم پدیده داخلی از جمله تخریب زیستگاه ها، زمین های کشاورزی، خشکسالی دارد که رفع آن از عهده محیط زیست استان به تنهایی خارج است.

هوای شهرستان ارومیه امروز برای چهارمین روز متوالی ناسالم برای گروه های حساس است که عمده ترین علت آن افزایش میزان ذرات معلق در هواست.

آذربایجان غربی دارای سه میلیون و ۸۰ هزار نفر جمعیت است که شهرهای صنعتی و پرجمعیت آن از جمله ارومیه، خوی و مهاباد اغلب در ایام زمستان و پایدار بودن هوا دچار انباشت آلایندهای جوی می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار