لوکوموتیواقتصادی رابربلندای فرهنگ کوچندگان نصب کنیم

استاندار اردبیل گفت: تحرک رویش اقتصادی و ارتقاء ارزش افزوده‌ محصولات عشایر استان همواره باید در کنار فرهنگ غنی و اصیل آنان مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۹۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴ 08 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه‌ شورای عشایر استان طی سخنانی اظهار کرد: باید عزت را به خانواده‌های عشایر بازگردانده و اشتغالی تضمینی برای جوانان آنان ایجاد کنیم.

وی ارزش افزوده، امنیت غذایی، تبدیل اراضی دیم به آبی را از مهم‌ترین اهداف این جلسه دانست و بیان کرد: در جهت عملیاتی شدن هدف‌ها، باید پیشنهادات و نظرات متعددی بیان شود تا با به کارگیری آن بتوانیم در تحقق این آرمان‌ها به صورت مساعدی عمل کنیم.

خدابخش افزود: با توجه به اینکه عشایر استان نیاز حیاتی به آب، برق، گاز و راه دارند اما نباید فراموش کرد که رفع این مشکلات بدون در نظر گرفتن ساختن آتیه‌ای درخشان و روشن برای آنان، راه به جایی نخواهد برد و در این زمینه نیازمند مطالعات و پژوهش‌های دقیق هستیم.

وی با بیان اینکه عشایر، مرزبانان فرهنگی و مرزی کشور هستند، اذعان کرد: میراث با ارزش ایلات و عشایر فراموش ناشدنی و تاریخی وافر برای تک تک هموطنان است.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه عشایر نقش به سزایی را در وحدت و یکپارچگی ایفا می‌کنند، گفت: وظیفه‌ همه‌ ماست که در رفع مشکلات کوچندگان بیش از پیش اهتمام ورزیم و فضای معیشتی آنان را فارغ از هرگونه مسئله‌ای رقم بزنیم.

خدابخش با اشاره به مشکل قشلاقات بالای 20 خانوار که جزو روستا محسوب نمی‌شوند و بر این اساس با مشکلات بسیاری مواجه هستند، خواستار ارائه‌ پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی شد تا بدین طریق این قشلاقات به منزله‌ روستا تلقی شده و از امکانات و اعتبارات دولتی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حل مشکل آب عشایر را باید در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم، افزود: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های جدی تلاش خواهیم کرد تا رفع این مشکل را در اولویت برنا‌مه‎ها قرار داده و برطرف کردن آن را میسر سازیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار