20 پارکومتر هوشمند در منطقه عظیمیه کرج نصب شد

کد خبر: ۱۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از نصب 20 پارکومتر هوشمند در منطقه عظیمیه کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج،‌ احمد افضلی اظهار کرد: اجرای این طرح نخستین مرحله از فرآیند هوشمندسازی پارک خودروها در سطح معابر شهری کرج است.

افضلی به تشریح اهداف نصب این پارکومترها پرداخت و گفت: با اجرای این طرح اصل عدالت و توزیع مساوی فرصت‌ها برای همه شهروندان رعایت می‌شود که ضمن ساماندهی به ترافیک شهری، پارک خودروها در معبر مذکور با آرامش و امنیت بیشتری همراه است.

وی به نتایج مطلوب استفاده از پارکومتر در بسیاری از کشورهای پیشرفته و چند شهر بزرگ کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: بر همین اساس استفاده شایسته از امکانات دیجیتال و هوشمند موجب خرید و نصب پارکومترهای شهری در کرج شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در مورد روش استفاده هم گفت: یکی از ملزومات راه‌اندازی و به کارگیری این سیستم ارائه آموزش‌های کافی و کاربردی به شهروندان بود که در این خصوص نیروهای آموزش دیده با حضور در محل نصب پارکومترها، اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

افضلی افزود: هم‌اکنون در معابر منطقه عظیمیه تعداد 20 پارکومتر نصب شده که از این میان 15 دستگاه فعال شده‌اند و به‌زودی عملیات نصب 200 دستگاه پارکومتر در نقاط تعیین شده شهری به انجام خواهد رسید.

وی در پایان در مورد هزینه‌های پارک کردن هم گفت: هزینه توقف در مقابل دستگاه‌های پارکومتر برابر مصوبه شورای اسلامی شهر کرج است و از طریق کارت‌هایی که توسط پارکبانان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، قابل پرداخت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار