معاون میراث فرهنگی مازندران

تعطیلات نوروزی سبب رونق گردشگری در مازندران می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: تعطیلات نوروزی سبب رونق گردشگری در مازندران خواهد شد اما به‌مراتب از کیفیت و کمیت فعالیت‌های نوروزی کاسته می‌شود
کد خبر: ۱۹۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 17 March 2016
به گزارش کارمندشمال، مهران حسنی در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان نکا اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مازندران از دی‌ماه سال جاری با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط استان شروع به کارکرده چراکه پیش‌بینی می‌شود نوروز ۹۵ شاهد حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی در سطح استان مازندران باشیم.

وی سیاست‌گذاری، سازمان‌دهی، نظارت و خدمات ارزنده را ازجمله چهار هدف عمده سیاست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی برشمرد که این چهار هدف با تشکیل و هماهنگی کمیته‌های ستاد تسهیلات سفر شهرستان نکا به‌خوبی رعایت شده است.

معاون اداره کل گردشگری مازندران، گردشگری را یکی از ارکان اصلی توسعه استان برشمرد و همچنین بیان کرد: جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی، صنایع‌دستی، مناطق بکر، سایر ظرفیت‌ها و پتاسیل های گردشگری به‌مرورزمان فرصت توسعه صنعت گردشگری را در کشور رقم زد به‌طوری‌که در سال‌های اخیر با افزایش توریست در این استان روبرو بودیم.

حسنی با اشاره به افزایش مسافران نوروزی و گردشگران به این استان تصریح کرد: با توجه به ناامنی موجود در کشورهای هم‌جوار و گرانی تورهای دبی و ترکیه به‌مرور شاهد ورود گردشگران داخلی به سمت شمال کشور خواهیم بود و مازندران هم با دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری از این امر مستثنا نیست.

 به گفته این مسئول تعطیلات نوروزی سبب گردشگری انبوه در مازندران خواهد شد که به‌مراتب از کیفیت و کمیت فعالیت‌های نوروزی کاسته می‌شود لذا در کنار استقبال بسیار گردشگران نوروزی از این استان با هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر خدمات ارزنده‌ای باکیفیت مناسبی ارائه می‌شود به‌طوری‌که در سال گذشته استان مازندران در حوزه ستاد تسهیلات سفر رتبه نخست را ازان خود کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری کنار هم بودن فرابخشی ستاد تسهیلات سفر را رقم می‌زد همچنین جهت استقبال از طرح سفر نوروزی استان مازندران صبح پنجشنبه ستاد اجرایی خدمات سفر در مرکز استان به‌عنوان اتاق عملیات به‌صورت جدی آغاز به کار می‌کند.

معاون اداره کل گردشگری مازندران دپوی چوب خشک و آماده‌سازی بسته‌های زغال توسط منابع طبیعی شهرستان نکا را ایده جالبی برای ارائه خدمات به گردشگران و جلوگیری از قطع درختان شهرستان دانست چراکه با این امر شاهد کاهش تلفات در جنگل‌های شهرستان خواهیم بود.

حسنی اضافه کرد: قطعاً اگر ایده منابع طبیعی شهرستان نکا در دپوی چوب خشک و بسته‌های زغال در ستاد تسهیلات سفر مازندران به‌عنوان یک فرهنگ مصوب شود با افزایش فضای سبز و کاهش تلفات ناشی از سوختن درختان استان روبرو هستیم.

این مسئول گفت: طبیعت گردانی به معنای واقعی کلمه استفاده صحیح از طبیعت است درواقع نیروی انسانی حرف اول را در این زمینه می‌زند که باید با آموزش در این حوزه از این پتانسیل موجود به نحو احسن استفاده کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار