جهان؛تشنه شناخت ادبیات هنراسلامی

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری استان همدان گفت: جهان تشنه شناخت ادبیات متناسب با هنر اسلامی است و حوزه هنری نیز به دنبال تبیین این آثار است.
کد خبر: ۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 08 April 2015

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری استان همدان گفت: جهان تشنه شناخت ادبیات متناسب با هنر اسلامی است و حوزه هنری نیز به دنبال تبیین این آثار است.

به گزارش فارس ؛ تیمور آقامحمدی در نشست خبری با بیان اینکه هنر اسلامی هنر متعهد است، افزود: اگر هنرمندی آنچه خلق می‌کند برداشته از تعهد نباشد، نمی‌توان عنوان هنر را برای آن اطلاق کرد.

وی با بیان اینکه هنری متعهد است که هنرمند دغدغه خلق اثر هنرمندانه داشته باشد، بیان داشت: هنرمند نباید صرفاً در پی خلق هنر باشد، بلکه باید وفادار به آرمان‌ها و ارزش‌های خود باشد.

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری همدان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر بیشتر توجه به این مقوله داشته است، افزود: ادبیات دفاع مقدس نزدیک به این مقوله بوده و با وجود اینکه سال‌ها مغفول مانده بود، اما از دهه 80 مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه روز هنر اسلامی مصادف با روز شهادت مرتضی آوینی است، بیان داشت: شهید آوینی با آن نوع نگاه، اهداف و آرمان‌ها هنری را دنبال کرد که بسیار متفاوت بود.

آقامحمدی با بیان اینکه جهان تشنه شناخت ادبیات متناسب با هنر اسلامی است، اظهار کرد: باید به خلق این آثار توجه شود که حوزه هنری هم در پی تبیین ادبیات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری متولی روز هنر اسلامی شده است، افزود: از این پس روز هنر اسلامی به صورت هفتگی برگزار شده و ویژه‌برنامه‌هایی نیز برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار