نجابت در گفت و گو با تابناک:

مسئولین باید اقتصاد مقاومتی را باور کنند

تابناک تهران- «ما با انقلاب اسلامی ایران مدعی یک فکر تازه در دنیا شدیم و مستقیم به جنگ نظام های استکباری و استعماری رفتیم و به همین دلیل جنگ 8 ساله برما تحمیل شد،تحریم شدیم اما ازهمه این مراحل عبور کردیم و آسیب جدی هم ندیدیم و دلیل این مساله تکیه بر همین مقاومت در همه عرصه ها بود.»
کد خبر: ۲۰۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 04 April 2016
نماینده مجلس نهم در گفت و گو با تباناک در خصوص دلیل نام گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی می گوید:به اقتصاد مقاومتی باید با دقت و عمیق نگاه کرد.اقتصاد مقاومتی در اقتصاد دیگر کشورها نیز مطرح است . در مورد ایران نمی توانیم پیش از انقلاب،  بعد از انقلاب و یا دوران جنگ را نادیده بگیریم. در حال حضار با اقتصاد مقاومتی باید کشور مقاوم سازی شود که راه های نفوذ و تهاجم به کشور بسته شود؛ به عنوان مثال، در بحث نظامی به این مقاوم سازی رسیده ایم که کشورهای دیگر توان تعرض به ما را ندارند.

حسین نجابت در ادامه بیان کرد: ما با انقلاب اسلامی ایران مدعی یک فکر تازه در دنیا شدیم و مستقیم به جنگ نظام های استکباری و استعماری رفتیم و به همین دلیل جنگ 8 ساله برما تحمیل شد،تحریم شدیم اما ازهمه این مراحل عبور کردیم و آسیب جدی هم ندیدیم و دلیل این مساله تکیه بر همین مقاومت در همه عرصه ها بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: آنچه در نظر دارند ما را به وسیله آن در تنگنا قرار دهند، مساله تحریم و مسائل اجتماعی و اقتصادی ست اگر ما رویکردی بدون کوچکترین وابستگی به دنیا داشته باشیم،هرزمان تصمیم گرفتند با این وسیله به ما فشار وارد کنندبا قدرت درونی بتوانیم فشارها را خنثی کنیم که در این شرایط ضریب امنیت ملی ما افزایش می یابد و اقتصاد مقاومتی باید در این چارچوب دیده شود.

نجابت همچنین بیان کرد: ما باید به عنوان یک قدرت منطقه ای خود را بشناسیم و مسیر توسعه کشور را در این شرایط تعریف و سپس برای رسیدن به این توسعه راه هایی را تعریف و تهیه کنیم و از همه مهمتر اینکه اقدام کنیم برای عملیاتی کردن. اقتصاد مقاومتی در این چارچوب قابل تحلیل است. باید به قدرت درون تکیه کنیم با نگاه به بیرون که در حوزه اقتصاد این مساله را تولید قدرت در داخل با نگاه صادراتی می نامند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: برای رسیدن به این مهم باید اولا مسئولین این موضوع را باور کنند و به شعار ما می توانیم ایمان داشته باشند. دوم این که طراحی دقیق و اقدام جدی داشته باشند یعنی همان شعار های سابق را بدهیم و اسم آن را هم بگذاریم برای از سر باز کردن اقتصاد مقاومتی! وقتی از وزارتخانه ها برنامه بخواهیم همان برنامه های سال های قبل یا روتین هر سال بدون هیچ تغییری را ارائه دهند بگویند این اقتصاد مقاومتی ست که این ظلم به این فکر و این نقشه راه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار