لزوم تجهیز ورزشگاه آزادی به گیت‌های الکترونیکی

فرمانده یگان ویژه پایتخت دیدار دو تیم استقلال و پیروزی در روز گذشته را دیداری بدون حادثه اعلام کرد و گفت که در این روز چهار گردان یگان ویژه و نیروهای یگان اسواران در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.
کد خبر: ۲۱۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 16 April 2016
سرهنگ سعید مطهری‌زاده با اشاره به برگزاری داربی 82 در ورزشگاه آزادی گفت: این بازی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود چرا که نتیجه بازی جایگاه دو تیم استقلال و پیروزی را در جدول به شکل محسوسی تغییر می داد. از این‌رو با توجه به حساسیت بازی، نیروی انتظامی از یک هفته پیش جلسات متعددی در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌ها و تعیین راهبردها در راستای تامین نظم و امنیت ورزشگاه برگزار کرد.

وی با بیان اینکه 48 ساعت پیش از بازی جلسات ویژه‌ای با فرماندهان گردان‌ها و مسئولان یگان ویژه نیز برگزارشد، عنوان کرد: کنترل تردد افراد، نحوه و چگونگی بازرسی، کنترل درگاه های ورودی و اطراف ورزشگاه و تعیین وظایف نیروهای مستقر، محور برگزاری این جلسات بود. نیروهای یگان ویژه 24 ساعت پیش از بازی در ورزشگاه مستقر و اقدامات خود را آغاز کردند.

فرمانده یگان ویژه پایتخت با بیان اینکه علاوه بر برگزاری دربی 82، در مجاورت این بازی، مسابقات انتخابی کشتی نیز در حال برگزاری بود، گفت: برگزاری همزمان مسابقات فوتبال و انتخابی کشتی، مسئولیت یگان ویژه را در راستای تامین نظم و امنیت سنگین تر کرد.

وی با اشاره به حضور خیل عظیم تماشاچی در ورزشگاه آزادی گفت: در این دیدار، تعداد تماشاگران قابل توجه و بی سابقه بود و 130 هزار تماشاگر برای تماشای بازی دو تیم استقلال و پیروزی در استادیوم حضور داشتند و تعدادی نیز به دلیل تکمیل ظرفیت استادیوم در خارج از ورزشگاه بودند.

فرمانده یگان ویژه پایتخت با بیان اینکه نظم و امنیت این دیدار را ، چهار گردان یگان ویژه، یگان نیروهای اسواران تامین کردند، در خصوص به کارگیری پلیس اسب سوار در این بازی گفت: حضور یگان "اسواران" برای سومین بار در طول برگزاری بازی‌ها محقق شد و اتخاذ این رویکرد به این دلیل بود تا در شرایط و موقعیتی هایی که امکان " گشت‌زنی خودرویی " سخت و یا ناممکن است از ظرفیت این یگان نیز در تامین امنیت بهره برداری شود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه در روند بازرسی، نظارت و کنترل ها شیوه سنتی غالب است، افزود : لازم است در راستای ارتقاء امنیت ، ورزشگاه به گیت بازرسی های الکترونیکی مجهز شود، ساختار ورزشگاه، نیز مشکلاتی را در خصوص نحوه کنترل ایجاد کرده ، درگاه های متعددی برای ورود تماشاگران وجود دارد و شایسته است زیر ساخت های لازم ایجاد شود.

مطهری زاده ادامه داد: با وجود حضور چند هزار نفری علاقمندان به فوتبال، این بازی نیز با حضور مقتدرانه نیروی انتظامی با نظم و امنیت و بدون هیچ حادثه ای برگزار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار