مدیركل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران

مدارس خشتی مازندران تا مهرماه برچیده می‌شود

مدیركل تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران گفت:تنها یک مدرسه خشتی در روستای خلیل‌کلای بابل وجود دارد که تا مهرماه بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 18 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، قربانعلی شیرزاد  گفت: مدرسه خشتی و گلی در استان وجود ندارد و تنها مدرسه خشتی در مدرسه خلیل‌كلا بندپی شرقی بابل بوده كه در حال بازسازی است و تا مهر ماه سال جاری تحویل خواهد شد.

وی با اعلام اینكه از آموزش و پرورش استان خواسته شده است در صورت وجود مدارس خشتی و گلی در استان اعلام شود، تصریح كرد: تجهیز مدارس استان آماده بازسازی مدارس خشتی و گلی در استان است.

مدیركل تجهیز و نوسازی مدارس استان با اشاره به وجود یك مدرسه چوبی در منطقه بندپی بابل گفت: مدارس چوبی از لحاظ استحكام از مدارس خشتی مقاوم‌تر است ولی این مدرسه نیز به دلیل وجود دانش آموزان كمو كمبود فضای لازم بیشتر نیازمند كانكس های پیش ساخته خواهد بود.

شیرزاد ادامه داد: مدارس باید هر 5 سال بر اساس استانداردهای مقاوم‌سازی بررسی شده و مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه به وجود 21 هزار كلاس درس در مازندران بیان كرد: تعداد 6700 تا 6800 كلاس غیر استاندارد در استان وجود داشته كه بین 2500 تا 2600 كلاس بازسازی شده و حدود 4 هزار كلاس غیر استاندارد هنوز در استان وجود دارد.

مدیركل تجهیز و نوسازی مدارس استان مازندران اظهار کرد: كلاس‌ها بر اساس میزان خطرآفرین بودن در اولویت بازسازی و مقاوم سازی قرار خواهد گرفت و به دلیل تداوم این فعالیت هیچوقت این فرایند پایان نخواهد داشت و به صورت مداوم در جریان خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار