سطح نازل جشنواره موسیقی

یک فعال موسیقی همدان گفت: عدم پویایی و عملکرد منفعل انجمن موسیقی در کنار برنامه‌ریزی نامطلوب مجریان آن باعث شده که تنها جشنواره موسیقی استان هر سال در نازل‌ترین سطح ممکن برگزار شود.
کد خبر: ۲۱۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 19 April 2016


یک فعال موسیقی همدان گفت: عدم پویایی و عملکرد منفعل انجمن موسیقی در کنار برنامه‌ریزی نامطلوب مجریان آن باعث شده که تنها جشنواره موسیقی استان هر سال در نازل‌ترین سطح ممکن برگزار شود.

به گزارش فارس،قادر شهسواری در همدان اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری رخدادی تخصصی بوده که باید به اهالی فن و فعالان حرفه‌ای این حوزه‌ها سپرده شود.

وی ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود ضمن استفاده از تجربیات و تخصص این افراد با برنامه‌ریزی دقیق شاهد اجراهای قدرتمند در حوزه‌های هنری باشیم.

این فعال موسیقی در همدان با اشاره به روند رو به نزول جشنواره استانی موسیقی گفت: عدم پویایی و عملکرد منفعل انجمن موسیقی در کنار برنامه‌ریزی نامطلوب مجریان آن باعث شده تنها جشنواره موسیقی استان هر سال در نازل‌ترین سطح ممکن برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های مطرح، هنرمندان و اساتید برجسته و تأثیرگذار در حوزه موسیقی، انگیزه و رغبت لازم را برای شرکت در این جشنواره ندارند و این جشنواره نیز بیشتر به آوردگاهی برای خودنمایی هنرجویان تبدیل شده است.

شهسواری با انتقاد از عملکرد انجمن موسیقی گفت: هر ساله چند نفر به عنوان کاندیدای این انجمن به خانه موسیقی تهران معرفی می‌شوند که از بین آنها یک نفر نیز به عنوان رئیس انجمن انتخاب می‌شود در حالی که در طول سال اثری از این اعضا و انجمن مشاهده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کم‌کاری و بی‌تفاوتی برخی از بچه‌های موسیقی هم عاملی برای کمرنگ شدن حوزه فعالیت این انجمن شده است؛ گفت: متأسفانه انجمن موسیقی همدان در دفتری خاک گرفته به اسم مرحوم استاد جلال دوستی، خلاصه شده و عملاً هم هیچ اتفاق دیگری رخ نمی‌دهد.

مدرس آموزشگاه های آزاد موسیقی همدان افزود: تاکنون هیچ جلسه و نشستی با فعالان موسیقی همدان در خصوص فعالیت این انجمن و تصمیم‌گیری و برنامه ریزی در باره برنامه های ماهانه، سالانه و گروه‌های موسیقی از طرف اداره ارشاد به عنوان متولی اصلی هنر استان، برگزار نشده که امیدواریم در سال جاری این اتفاق رخ دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار