اردوي آمادگي دفاعي دانش آموزي در ناحيه يك كرج به اجرا درآمد

کد خبر: ۲۱۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 20 April 2016


معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ناحيه يك كرج از آغاز اردوي آمادگي دفاعي دانش آموزي با هدف آشنايي دانش آموزان با سيره شهدا ، آمادگي و تمرين دفاعي رزمي در مدارس دخترانه و پسرانه اين ناحيه خبر داد.

فرزاد شعباني روز چهار شنبه در گفت و گو با ايرنا گفت : تقويت روحيه سلحشوري ، ايجاد علاقه و آمادگي دفاعي براي گذراندن دوره هاي تخصصي در دانش آموزان در پايگاههاي بسيج ، حفظ باور تداوم دفاع از خود و ميهن مقدس جمهوري اسلامي ، افزايش مهارت هاي فردي و گروهي در دفاع نظامي و غير نظامي ، استفاده صحيح از ابزار هاي دفاعي در مقابله با تهاجم فرهنگي از ديگر اهداف برگزاري اين اردوي دانش آموزي است.

وي از آموزش سلاح ، اصول تير اندازي ، تضمين مسافت در ميدان تير را از ديگر برنامه هاي اين اردوي دانش آموزي در اردوگاه شهيد مطهري و سطح مدارس دخترانه منتخب مجري اين اردو برشمرد.

معاون پرورشي و تربيت بدني ناحيه يك كرج بيان كرد: دانش آموزان در اردوي آمادگي دفاعي با مديريت بحران در شرايط سخت زندگي نيز از سوي مربيان آشنا مي شوند تا در برابر مشكلات و بحران از اعتماد به نفس لازم براي تصميم گيري بهتر برخوردار شوند.

شعباني گفت: در اين اردو نكات آموزشي - تربيتي در زمينه نقش دين ، قرآن و نماز در سلامت زندگي فردي و اجتماعي ، تقويت بنيه معنوي ، بصيرت افزايي ، احترام به والدين ، انتخاب دوست خوب و الگو برداري از سيره شهدا به دانش آموزان از سوي كارشناسان عنوان شد.

وي ادامه داد: اين اردوي دو روزه با حضور 5 هزار دانش آموز دختر و پسر سال دوم متوسطه دوم در اردوگاه شهيد مطهري واقع در بيلقان ابتداي جاده چالوس و تعدادي از مدارس دوره دوم متوسطه ناحيه يك كرج برگزار شد.

ناحيه يك كرج حدود 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار