نصب 32 کیلومتر نیوجرسی در نقاط حادثه‌خیز

کد خبر: ۲۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 12 April 2015
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اصلی و فرعی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت: در راستای حذف نقاط پرحادثه و جلوگیری از برخوردهای رخ‌به‌رخ، 32 کیلومتر نیوجرسی در محورهای مازندران نصب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، اسماعیل فولادی اظهار کرد: در قالب احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، 24 دستگاه زیرگذر، 9 دستگاه روگذر و 15 دستگاه دوربرگردان استاندارد در سطح استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای حدود 80 درصد از جابه‌جایی بار و مسافر را در کشور بر عهده دارد، افزود: مدیریت این ناوگان و تامین زیرساخت‌های مرتبط، یکی از دغدغه‌های مهم دست‌اندرکاران راه و شهرسازی است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اصلی و فرعی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران بیان داشت: در راستای حذف نقاط پرحادثه، تامین ایمنی در گردش به چپ استفاده‌کنندگان راه و همچنین جلوگیری از برخوردهای رخ‌به‌رخ، 32 کیلومتر نیوجرسی در محورهای مازندران نصب شد.

این مسئول بیان کرد: مازندران با داشتن حدود 10 هزار و 155 کیلومتر راه، نقش مهمی در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بر عهده دارد که در این بین، حدود یک‌هزار و 743  کیلومتر آن، راه اصلی و فرعی است و مسئولیت ساخت و بهسازی و ارتقای سطح کمی و کیفی راه‌ها نیز یکی از وظایف اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌ها است.

فولادی ادامه داد: این اداره‌کل توانسته است با پیگیری‌های به‌موقع نسبت به مطالعه، برآورد، اتمام مناقصه و انتخاب پیمانکار برای بهسازی 516 کیلومتر از راه‌ها، با توجه به اهمیت راههای هم‌سنگ میزان جذب تولید و توزیع سفر، کاهش زمان سفر، ارتقای ایمنی و حذف نقاط پرحادثه، گام بردارد.

 وی افزود: در افق طرح راه و شهرسازی مازندران، پس از تکمیل راه‌های موصوف که عملیات بهسازی آنها در دست اقدام است، مقدار راه چهارخطه (بزرگ‌راه) به میزان یک‌هزار و 183 کیلومتر افزایش می‌یابد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اصلی و فرعی راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: قراردادهای حاضر به‌‌طور متوسط دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصد هستند.

فولادی گفت: مشکلات مربوط به تملک اراضی، گرانی بهای زمین، توسعه خطی شهر و روستا، حجم ترافیک فزاینده و عدم تخصیص کامل، از دلایل عدم تکمیل به‌موقع پروژه‌ها در استان بوده و امیدواریم در سالی که مزین به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی است بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار