ایجاد كشت و صنعت های جدید در منطقه مغان

استاندار اردبیل از احداث و ایجاد كشت و صنعت های جدید در منطقه مغان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 28 April 2016
به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز پنجشنبه در آیین تجلیل از كارگران نمونه استان اردبیل گفت: با اتمام پروژه بزرگ پایاب سد خدا آفرین بیش از 62 هزار هكتار از زمین های دیم به زمین كشاورزی آبی تبدیل خواهد شد كه تحول چشمگیری در اقتصاد و اشتغال جوانان استان بوجود آمده و برای 50 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی افزود: بر همین اساس در منطقه مغان كشت و صنعت های جدیدی توسط بخش خصوصی احداث می شود و تولید محصولات كشاورزی استان به بیش از دو برابر افزایش می یابد.
خدابخش همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری بیان كرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در 24 بند دو سال پیش اعلام شد كه می توان قطع درآمد دولت از نفت ، واگذاری اقتصاد كشور به مردم ، توجه به تولید داخلی و صادرات آن را محور های مهم آن برشمرد.
وی با اشاره به ضرورت تولید داخلی و رفع مشكلات واحدهای تولیدی گفت: در شهرك های صنعتی استان 126 كارخانه تعطیل است كه برنامه ریزی شده امسال 50 درصد این كارخانه ها با رفع موانع و مشكلات احیا شده و به فعالیت خود ادامه دهند.
استاندار اردبیل با بیان این كه نخریدن و عدم استقبال از تولید داخلی توسط مردم باعث ایجاد بیكاری در جامعه می شود ، افزود: آحاد ملت باید احساس مسوولیت كنند و با حمایت از تولید داخلی نقش خود را در اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ایفا كنند.
وی همچنین با اشاره به نقش بسیار مهم صادرات در اقتصاد كشور افزود: امروز روسیه بهترین مكان برای صادرات محصولات تولیدی كشورمان است و باید تولید كنندگان از این فرصت استثنایی و طلایی نهایت استفاده را كرده و به عنوان یك قهرمان ملی ایفای نقش كنند.
وی به وجود چهار پهنه معدنی دراستان اشاره كرد و گفت: كارهای خوبی در این زمینه انجام شده كه در صورت تحقق كامل فرایند مطالعه ، صدور مجوز كشف و استخراج آن تحول عظیمی در اقتصاد و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان استان بوجود خواهد آمد.
او با اشاره به این كه فقط در استان اردبیل سالانه پنج هزار میلیارد ریال در حوزه فضای مجازی هزینه می شود، اظهار كرد: به دلیل ضعف فرهنگی از ظرفیت این فضا برای كسب درآمد و اشتغال استفاده نمی شود.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با كارگران بیان كرد: امروز همه كسانی كه در كشور در هر جایگاه و مقامی در هر رشته ای به هر نوعی خدمت می كنند و باعث پیشرفت و عدم وابستگی به دیگران می شوند در حقیقت كارگر هستند و باید قدر آنها را بدانیم.
وی كارگران را انسان های زحمتكش ، پاك ، صادق ، ساده و باعرضه دانست و گفت: كارگران در نزد خدا چنان عزیز و گرامی هستند كه پیامبر اكرم (ص) بر دستان پینه بسته كارگر بوسه می زند و آیا افتخاری بزرگتر از این می توان یافت.
در این مراسم از پنج كارگر نمونه بسیجی ، یك كارگر نمونه استان و واحد تولیدی كارخانه سیمان اردبیل تجلیل شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار