معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم مطرح کرد

خروج از بحران اقتصادی با رونق ساخت و ساز

یکی از راه‌های خروج از بحران اقتصادی رونق ساخت و ساز است که منجر به رونق اشتغال صنایع وابسته به ساخت و ساز و گردش مالی می‌شود و می‌تواند با منفعتی چند جانبه بسیار تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۲۳۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 18 May 2016
به گزارش تابناک قم، حسن رنجبر ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد کشور، استاندار و جمعی از مدیران قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند به برون رفت از بحران اقتصادی کمک کند، سیاست تامین شرایط و فعال‌سازی تمام امکانات مالی و سرمایه‌های علمی و انسانی کشور است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی از منظر شهرداری در گرو خروج ساخت و ساز از رکود است، گفت: خارج کردن ساخت و ساز در گرو تحریک تقاضا است، زیرا که بسیاری از جوانان نیاز به مسکن دارند که در شرایط خوبی زندگی نمی‌کنند و برای تامین مسکن هزینه ندارند که در این زمینه لازم است تسهیلات با درصد کم به جوانان داده شود تا بتوانند نسبت به تهیه مسکن اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: اگر تقاضا تحریک شود نه تنها مسکن را از رکود خارج می‌کند بلکه بسیاری از صنایع را که به مسکن وابسته هستند و در رکود به سر می‌برند، از این وضعیت خارج می‌شوند. تحریک تقاضای ساخت مسکن می‌تواند به سرعت شرایط اقتصادی را متغیر کند و جوانان نیز صاحب مسکن می‌شوند.

وی با بیان اینکه کنترل انرژی از دیگر مواردی است که می‌تواند در برون رفت از شرایط بحران اقتصادی موثر باشد، تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم با کنترل منابع انرژی مانند آب برق و گاز و صرفه جویی در ادارات کمک شایانی به اقتصاد کشور داشته باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار