نیاز البرز به 450 میلیارد ریال برای بازسازی مدارس و کلاس‌های فرسوده

کد خبر: ۲۳۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 25 May 2016


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت: بازسازی، تعمیر و بهسازی مدارس این استان نیاز به اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال دارد.

علی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز یکی از بیشترین حجم جذب مهاجر را در میان تمام‌ استان‌های کشور دارد.

وی افزود: در حال حاضر رشد جمعیت در استان البرز بیش از 3 درصد بوده و این در حالی است که میانگین افزایش جمعیت حدود یک و نیم درصد اعلام شده و این امر نشان می‌دهد که ما باید امکانات را به همراه میزان افزایش جمعیت در البرز ارتقا دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات استان البرز مربوط به کمبود امکانات و کلاس‌های آموزشی بوده و این در حالی است که بسیاری از مدارس و کلاس‌های موجود نیز نیاز به بازسازی و ترمیم دارند.

بهرامی اظهار داشت:‌ در فصل تحصلی 94 – 95 جمعیتی بالغ بر 415 هزار دانش آموز در مدارس استان البرز مشغول به تحصیل بودند و پیش‌بینی می‌شود که حداقل بیش از 12 هزار نفر امسال به این جمعیت افزوده شود.

وی تصریح کرد:‌ این در حالی است که امکانات موجود جوابگوی نیازها نیست و اعتبارات دولتی نیز در حدی نیست که بتوانیم کمبودها را برطرف کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: به عنوان نمونه در حال حاضر بیش از یک هزار و 190 مدرسه در استان البرز دایر است که از این تعداد 450 مدرسه باید ترمیم، بازسازی و نوسازی و بهسازی شود.

بهرامی افزود:‌ برای این منظور نیاز به اعتباراتی بالغ بر 450 میلیارد ریال بوده و به طور قطع اعتبارات و بودجه‌های دولتی نمی‌تواند این نیاز را برآورده کند.

وی بیان داشت: در تابستان امسال و فصل تعطیلی مدارس، برخی از کلاس‌های درس در این استان بازسازی و نوسازی می‌شود، اما برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی به دانش‌آموزان ارائه کنیم، نیاز داریم که مردم خیر و انسان‌دوست استان البرز و به ویژه خیرین مدرسه‌ساز همراهی و تعامل بیشتری با شهروندان در این زمینه داشته باشند.

بهرامی در پایان گفت:‌ خوشبختانه خیرین مدرسه‌ساز در البرز همراهی بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارند، اما نیازها و کمبودها به اندازه‌ای است که باید تلاش بیشتری برای رفع آنها داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار