امنیت و آرامش امروز، ره آورد مجاهدت های خاموش

کد خبر: ۲۳۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 26 May 2016
به گزارش ایرنا در نظام های سیاسی دنیا هر کشوری که دارای ضریب امنیتی بیشتری باشد از ابهت و اقتدار زیادی برخوردار است و در واقع یکی از مولفه های حتمی اقتدار و حاکمیت، داشتن امنیت است.
ایران اسلامی امروزه در میان ناامن ترین منطقه جغرافیایی جهان قرار گرفته اما به برکت تیز هوشی و کیاست نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی به ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی از امن ترین کشورهای جهان است.
و این امنیت میسر نبود مگر در ید قدرتمند سربازانی که با ایمان و اعتقاد راسخ به اصول نظام و رهبری با تمام وجود از امنیت کشور پاسداری می کنند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) با اعتماد و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مردم، دفاع از امنیت و آرامش ملت و کیان میهن را چون جان شیرین عزیز می دارند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی همواره در صدد ضربه زدن به این انقلاب بودند که چون از نبرد رو در رو در هشت سال جنگ تحمیلی عاجز شدند راه توطئه و دسیسه را در پیش گرفته و با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب و بکارگیری مزدوران جیره خوار به ویژه در مناطق مرزی و قبایلی و مذهبی به تحرکات ضد امنیتی دست زدند.
استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و سکونت پیروان مذاهب شیعه و سنی و اقوام مختلف مورد هدف دشمنان قرار گرفت و تا چند سال پیش از هر راهی تلاش می کردند که تا این استان را ناامن کنند، یک روز با ایجاد درگیری قومی، روز دیگر با قاچاق موادمخدر و درگیری میان قاچاقچیان، و در برهه ای نیز با اقدامات تروریستی، انفجار، عملیات انتحاری، کمین، راهبندی و قتل و سرقت.
همت بلند سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی تمامی توطئه ها را در نطفه خفه کرد و به یاری خدا امروز این استان یکی از امن ترین استانهای کشور شده است.
اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) بر گروهک های تروریستی و اوضاع و احوال منطقه دستاورد بسیار مهم امنیت را برای مردم این سامان به ارمغان آورده است. 
امروزه حضور مقتدرانه و افتخار آمیز نیروهای وزارت اطلاعات و سایر دستگاههای امنیتی، انتظامی و نظامی و همچنین توانمندیهای علمی و فناوری نام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا پرآوازه کرده و ملت های مسلمان و آزاده دنیا چشم به ام القرای اسلام دوخته اند.
یکی از شهروندان اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: وزارت اطلاعات در جریان اجرای وظایف و ماموریت های محوله، خود را مقید به شرع مقدس و قانون می داند و براساس قانون با مخلان امنیت کشور برخورد می کند.
وی که خود را یوسف قلندرزهی معرفی کرد افزود: اقتدار و توانمندی بالای نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در فعالیت ها و عملیات های اطلاعاتی و امنیتی به دنیا ثابت شده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین توانمندی های این نیرو دستگیری عبدالمالک بود که سرویس های اطلاعاتی دنیا هنوز هم از اقدام به موقع و پیچیده وزارت اطلاعات مات و مبهوت هستند.
اصطلاح سربازان گمنام امام زمان (عج) به نیروهای مخلص و جان بر کف اطلاعاتی و امنیتی وزارت کشور و وزارت اطلاعات گفته می شود 
یکی از شهروندان شهرستان سرباز در تماس تلفنی با ایرنا با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از تلاش های آنات قدردانی کرد و گفت: سرباز گمنام شدن افتخار بزرگی است و این عزیزان باید قدر خودشان را بدانند زیرا هر کسی نمی تواند به این درجه و رتبه نایل آید.
وی که خود را عبدالرحمان رئیسی معرفی کرد اظهار داشت: تلاش نیروهای اطلاعات و بسیج و سپاه و انتظامی با همراهی مردم بومی منطقه موجب شده که امروز امنیت خوبی در استان حاکم باشد و مردم بدون هیچ دغدغه ای حتی در نیمه شب در جاده های مرزی رفت و آمد می کنند.
در واقع برقراری امنیت جزو مهم ترین وظایف حکومت هاست و در کشورهایی که کوچک سازی دولت جزء اصول اولیه به شمار می آید، حوزه امنیتی جزء کارهای ویژه حاکمیت قلمداد می شود و یکی از جایگاه های مهم در ساختار امنیتی یک کشور، نهاد اطلاعاتی آن است.
اصلی ترین نیروهایی که وظیفه امنیت کشور در ابعاد داخلی، خارجی، آگاهی و اشرافیت از وضعیت دشمنان در راستای پیشگیری و مقابله با توطئه های آنان علیه نظام را دارند سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند.
مجاهدت های خاموش، عنوانی است که رهبر معظم انقلاب به سربازان گمنام امام زمان(عج) دادند و مفهومش حرکت با چراغ های خاموش در شب های سخت حادثه خیز در شرایط اقلیمی غبارآلود و مه آلود و سرد زمستانی و گرمای داغ تابستانی است.
اقدامات گروه های طالبان، القاعده و تکفیری های منطقه و شرایط ناامن عراق و افغانستان بعلاوه توطئه چینی های شبانه روزی سرویس های جاسوسی استکبار جهانی و نظام سلطه و گروهک های معاند در حالی است که کشورمان همواره از ضریب امنیت قابل قبولی برخوردار بوده است و این امنیت را مدیون مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم . 
میدان مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج)، در کمین گاهها، مخفی گاه ها، پرتگاه ها، بزنگاه ها، وعده گاه ها و غفلت گاه هایی است که در آن دشمنان ما بیدار عمل کرده و منتظر خواب آلودگی نگهبانان نظام اند و در اصل می توان گفت که مجاهدتهای اطلاعاتی، مجاهدتهایی بی سرو صدا، بی تبلیغات، بی هیاهو و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مجاهدتهایی خاموش اند. 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با مجاهدت و از خودگذشتگی سربازان گمنام امام زمان(عج) سیستان و بلوچستان با وجود داشتن مرزهای ملتهب از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
هوشنگ ناظری اظهار داشت: امنیت امروز استان و کشور را مدیون این عزیزان هستیم که همیشه با اقتدار کامل از این مرز و بوم دفاع می کنند.
وی تصریح کرد: امنیت حاکم بر منطقه سیستان با وجود قرار گرفتن در همسایگی کشور ناامن افغانستان حاصل مجاهدت های سربازان بی ادعا و انقلابی است.
وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) تمام تحرکات دشمنان این نظام را در داخل و خارج از این مرزها کنترل می کنند.
وی بیان کرد: با وجود مشکلاتی که دشمنان نظام اسلامی از طریق گروهکهای معاند و تروریستی در خارج از مرزهای ایران ایجاد کرده اند این کشور به برکت وجود نیروهای جان بر کف امنیتی، انتظامی و نظامی در امنیت است و مردم ما با آرامش خاطر زندگی می کنند.
فرماندار زاهدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) برای ایجاد امنیت در کشور و استان تلاش های بسیار زیادی در کنار شورای تامین استان انجام می دهند.
مجتبی خانجانی تصریح کرد: امنیتی امروز استان سیستان و بلوچستان به خاطر وجود نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بسیار قوی است که در اختیار داریم.
وی خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات با رویکرد اجتماعی و ارتباط با مردم توانسته کارنامه بسیار خوبی را از خود بجای گذارد.
وی ادامه داد: شورای تامین سیستان و بلوچستان به این نهاد مقدس نگاه بسیار مثبت و ارزنده ای دارد.
وی بیان کرد: وزارت اطلاعات به عنوان اصلی ترین نیروی امنیتی در سطح کشور و استان محسوب می شود و این نهاد نیز همواره از خود رشادت های فراوانی به جای گذاشته است.
امام جمعه شهرستان هامون نیز با تقدیر از تلاشهای مجاهدان خاموش اظهار داشت: اگر تلاش های نیروهای اطلاعاتی نبود ما دچار چالش های فراوانی در سطح منطقه ای و بین المللی می شدیم.
حجت الاسلام حسین کیخا گفت: نباید تلاش های نیروهای اطلاعاتی را فراموش کرد چون امنیت امروز خود را مدیون رشادت ها و فداکاری های این عزیزان می دانیم.
وی ادامه داد: امنیت یکی از شاخص های پیشرفت در هر جامعه ای است و همه ی مردم باید به نیروهای اطلاعاتی در زمینه برقراری امنیت کمک کنند.
وی تصریح کرد: نیروهای اطلاعاتی کشور در هوشیاری کامل به سر می برند و تمام توطئه های داخلی و خارجی را خنثی می کنند.
وی بیان کرد: هیچ کس نمی تواند نقش بی بدیل نیروهای اطلاعاتی را در جهت تامین امنیت کشور نادیده بگیرد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی با حسن تدبیر و مدیریت جوانان بسیار خوب در وزارت اطلاعات تحقق یافته است. 
مولوی عبدالصمد کریم زایی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) بدون تحقیق و بررسی هیچ گونه اقدامی انجام نمی دهند وقتی که تخلف فردی 100 درصد برای آنان مشخص شد وارد عمل شده و در درجه نخست سعی می کنند با تذکر طرف را آگاه سازند.
وی ادامه داد: سربازان گمنام تلاش های زیادی برای بازگشت افرادی که فریب بیگانگان را خورده و علیه کشور سلاح در دست گرفته اند انجام می دهند تا توبه کرده و به آغوش کشور و خانواده خودشان بازگردند.
وی گفت: بدون امنیت، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد زیرا سرمایه دار احساس امنیت نمی کند بنابر این رونق اقتصادی در جامعه با امنیت پایدار تحقق می یابد که باید مردم در این زمینه با سربازان گمنام همکاری کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار