مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشور گفت: یکی از دغدغههای مهم استان گلستان، اتصال راهآهن گرگان به گنبدکاووس و مشهد است.
محمدرضا قربانی بعد از ظهر امروز در همایش معرفی ظرفیتهای اینچهبرون در کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان که در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز گلستان برگزار شد، اظهار کرد: میزان ترددی که در مسیر شهرستان گرگان و گنبدکاووس ثبت شده است، روزانه به طور متوسط 42 هزار خودرو است.
وی افزود: با افتتاح و راهاندازی راه آهن شمال شرق تمامی تلاش ما برای توسعه و بهسازی زیرساختها معطوف شد و انشالله شاهد افزایش ظرفیت ریلی خواهیم بود.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشور با بیان اینکه با راهاندازی راهآهن شمال شرق، خط دوم گرگان به ساری ادامه پیدا میکند، گفت: با افتتاح کریدور ریلی در آیندهای نه چندان دور، 3 میلیون تن به بارمحوری مسیر افزوده میشود.
قربانی با بیان اینکه کارخانه تعمیرات اساسی واگن در شهرستان بندرترکمن بازسازی شد، ابراز کرد: بازسازی این کارخانه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان شروع به کار کرد.
در سال 93 بیش از 18 هزار نفر در تصادفات جادهای جان باختند
وی افزود: افتتاح این پروژه سبب شد که فرصتهای شغلی بسیاری ایجاد شود و ناوگان واگن باری و مسافری در شهرستان گرگان یک پایگاه تعمیرات خوب برای تعمیرات واگنها به خصوص واگنهای روسی که نیاز به تعمیر دارند، خواهد داشت.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشور با اشاره به اینکه تقریبا 14 ماه از افتتاح راهآهن شماره 4 میگذرد، تصریح کرد: در سال 1394 حدود 10 درصد از واحدهای ریلی کشور را به خود اختصاص داد.
قربانی بیان داشت: در سال 1393 در کشور به طور میانگین 18 هزار و 500 نفر در اثر حوادث جادهای کشته شدند، درحالی که این آمار در راهآهن در سال 1393 یک نفر بود.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جادهها را ایمنی کنیم و مواد اولیه کارخانهها و محصولات را با قیمت کم به دست آنها برسانیم، ناگزیریم راهآهن را توسعه دهیم و به شهرهای پرجمعیت استان گلستان برسانیم که یکی از دغدغههای مهم به شمار میرود.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشور ابراز کرد: امسال کلنگزنی پروژه را خواهیم داشت و شاهد تحولی بزرگ در گلستان هستیم.